۱۳۰۰مددجوی مازندرانی خانه دار می شوند/جذب ۲۷۰میلیارد تومان اعتبار اشتغال در دستور کار

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه تا پایان امسال یا شش ماهه اول سال آینده ۱۳۰۰مددجوی در انتظار خانه تحت حمایت امداد، صاحب خانه می شوند، گفت:۳۴۰ واحد مسکن از این تعداد توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا ساخته می شود که در ساخت ۴۰درصد پیشرفت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» عصر امروز(۱۷آبان) در نشست با خبرنگاران شهرستان آمل با بیان اینکه۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارد و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند، اظهار کرد:  کمیته امداد توفیق دارد که سالانه  به  بیش از هفت هزار مددجو وام اشتغال پرداخت کند تا آنها خودکفا شوند.

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران به پرداخت مستمری مددجویان اشاره کرد و گفت: مستمری مددجویان، یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزارتومان چهار نفره ۹۰۰هزار تومان و پنج نفره و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان به مددجویان پرداخت می شود.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه از همراهی و همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای اطلاع رسانی از اخبار کمیته امداد تقدیر کرد و خاطرنشان شد: کمیته امداد مازندران در شرایط کرونا به طور جدی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ورود پیدا کرد و  خدمات قابل توجهی با کمک های مومنانه ، رزمایش همدلی و...ارائه نمود.

 

 

وی گفت:  در کمک های مومنانه امسال با همکاری بسیجیان، خیران و مردم نوعدوست، موسسات خیریه یک میلیون و  ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: در ماه رمضان اطعام مهدوی و در ماه محرم و صفر اطعام حسینی برگزار شد و ۱۷۰ هزار سبد غذایی(معیشتی) از ۳۰۰هزار تومان تا ۵۰۰هزار توزیع شد.

 

 

وی بیان کرد: در دهه آخر ماه صفر و در طرح ویژه نذرواره سردار سلیمانی نیز ۱۵ هزار سبد غذایی توزیع و هر روز از اربعین تا شهادت امام رضا (ع) ۲۰هزار پرس غذای گرم مجموعا ۱۹۰هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد .

 

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه ۱۲هزار نفر از خانوار تحت حمایت امداد مازندران، دانش آموز هستند و یادآورشد: ۲۷۰۰نفر از ایتام و ۹هزار و ۷۰۰ نفر از فرزندان طرح محسنین نیز از خدمات این نهاد حمایتی برخوردارند.

 

 

وی گفت: ساخت ۱۳۰۰واحد مسکن مددجویی در دست احداث است و اعتبار اشتغال ۴۴۰میلیارد تومان است و که به ۷۰ درصد مددجو و ۳۰درصد از غیر مددجو برای طرح اشتغال تسهیلات پرداخت می شود.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: باید امسال بیش از ۱۰هزار نفر باید از طرح اشتغال بهره مند شوند و خدا را شاکریم که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می سازیم.

 

 

وی گفت: به هر خانواده تحت حمایت ۱۰۰میلیون تومان وام اشتغال پرداخت می شود و تمام اعضای خانواده می توانند از این وام اشتغال استفاده کنند و اگر خانواده ای سه فرزند پسر و سه فرزند دختر داشته باشند (خانواده شش نفره) ۶۰۰میلیون تومان وام اشتغال پرداخت می شود و در حقیقت با ایجاد اشتغال کارآفرین می شوند.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود:با توجه به امتیازاتی که کمیته امداد دارد، بسته تشویقی به شرکت ها ارائه می شود و  تا دوسال حق بیمه مددجویان به شرکت ها پرداخت می شود و همچنین تا ۱۰۰میلیون تومان وام در بحث  کارفرمایی که ۲۰تا ۴۰نفر مددجو را مشغول بکار شوند، به حساب کارگاه ها و شرکت ها واریز  می شود.

 

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: این نهاد زمینه خودکفایی مددجویان را فراهم می سازد و تعامل کمیته امداد با شرکت ها و کارگاه ها و کارخانجات خوب است و شهرک های صنعتی از این امتیازات و بسته های تشویقی استقبال کردند.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه  افزود: مددجویان می توانند به کمیته امداد شهرستان ها مراجعه و نام نویسی کنند تا براساس آن به شرکت ها و کارگاه ها معرفی شوند.

 

 

 مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: اعتبار اشتغال امسال دو برابر سال قبل است و باید۱۲هزار پرونده تشکیل دهیم و این افراد به بانک معرفی شوند  و تا کنون بیش از ۱۰هزار پرونده را به بانک ها معرفی شدند و ۲۷۰میلیارد تومان اعتبار به کمیته  امداد رسید و امیدواریم کل اعتبار جذب شود در اشتغال مددجویی به رتبه نخست دست یابیم.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: سال گذشته صد درصد اعتبار جذب و بیش از هفت هزار شغل ایجاد شد.

 

 

وی با بیان اینکه تا پایان امسال  و یا شش ماهه اول سال آینده تمام ۱۳۰۰مددجوی در انتظار خانه تحت حمایت امداد، صاحب خانه می شوند، گفت: ۲۵۰۰ خانوار تحت حمایت از مسکن محروم هستند و هزار خانوار دارای زمین هستند و که  دریافت  پروانه ساخت آن در حال  اقدام است  و هزار و ۵۰۰مددجو فاقد زمین برای ساخت مسکن هستند و با کمک خیران در تلاشیم تا زمین ساخت مسکن این افراد تهیه شود.

 

 

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: تسهیلات مسکن ۱۰۰میلیون تومان وام بنیاد مسکن است و ۵۰میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد و ۳۰میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و با  ۲۰میلیون تومان وام خیرین و آورده مددجو برای مددجویان مسکن تیپ یک یا تیپ دو ساخته و به آنها تحویل داده می شود.

 

 

وی با تقدیر از همراهی بسیج سازندگی گفت: ۳۴۰ واحد مسکن توسط بسیج سازندگی ساخته می شود که در ساخت  ۴۰درصد پیشرفت داشتند.

کد خبر 1114276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha