ارائه آموزش‌های مختلف جهت توانمندسازی مددجویان در راستای ایجاد اشتغال

عبیاوی آموزش را گام اصلی توانمندسازی خانواده‌ها دانست و گفت: در کمیته امداد آموزش‌هایی در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و مهارتی متناسب با نیاز بازار و کارفرمایان تعریف می‌شود و در حال حاضر سمت و سوی این آموزش‌ها از مربی‌محور به تعاملی سوق یافته است.

«ناجی عبیاوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با تأکید بر به‌کارگیری مددجویان در بنگاه‌های اقتصادی در قالب نظام هدایت شغلی اظهار کرد: یکی از مسیرهایی که در قالب نظام هدایت و مشاوره‌های شغلی جهت تعیین مسیر اشتغال برای کارجویان پیش‌بینی می‌شود به‌کارگماری و جذب در بنگاه‌های اقتصادی است.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان مؤسسات کاریابی را بازوان توانمند و شرکای اجتماعی این اداره کل دانست و افزود: کاریابی‌ها به عنوان بازوان توانمند و شرکای اجتماعی می‌توانند در جهت معرفی کارجویان ماهر کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی نیازمند نقش بسزایی ایفا کنند.

 

وی در خصوص ارائه بسته‌های ویژه به کارفرمایان جهت اشتغال مددجویان اضافه کرد: این اداره کل در راستای ایجاد مشوق برای کارفرمایانی که اقدام به جذب مددجویان جویای کار را دارند، بر اساس ظرفیت‌های قانونی خود خدماتی را تعریف کرده که از جمله آن می‌توان به ارائه تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 100 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت هفت ساله به ازای هر نفر کاریابی برای کارفرمایان اشاره داشت.

 

عبیاوی در رابطه با ارائه خدمات ویژه به کارفرمایان جهت به‌کارگیری مددجویان در مناطق محروم ابراز کرد: در صورتی که کارفرما در مناطق محروم اقدام به جذب کارجویان مددجو کند؛ در کنار بسته تشویقی تسهیلات، حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد تا مدت 2 سال و در مناطق با محرومیت بیشتر به وی ارائه می‌شود. 


وی در رابطه با چگونگی نظارت بر فعالیت‌های مددجویان عنوان کرد: بر اساس شیوه‌نامه تعریف شده نظارت‌های قبل، حین و پس از به‌کارگماری مددجویان با بررسی اهلیت کارفرما و نیاز وی، ظرفیت سنجی با استفاده از شرکت‌های مشاوره شغلی و سازوکارهای قانونی برای بررسی ایجاد شغل برای مددجویان پس از پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

 

قائم مقام کمیته امداد خوزستان آموزش را گام اصلی توانمندسازی خانواده‌ها دانست و اذعان کرد: آموزش به عنوان یکی از گام‌های اصلی و اساسی توانمندسازی خانواده‌ها در مدل اشتغال تعریف شده و اهمیت ویژه‌ای را در بودجه‌ریزی و برنامه‌های این اداره کل دارد. 

 

وی با اشاره به طبقه‌بندی آموزش‌های ارائه شده از سوی این اداره کل بیان کرد: آموزش‌های این اداره کل در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و مهارتی متناسب با نیاز بازار و کارفرمایان تعریف می‌شود و در حال حاضر سمت و سوی این آموزش‌ها از مربی‌محور به تعاملی سوق یافته است.

 

عبیاوی تصریح کرد: آموزش‌های این اداره کل بر اساس نیازسنجی شرکت‌ها تعریف و استانداردسازی می‌شود و سپس این آموزش‌ها  با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای و متولیان آموزش صورت می‌پذیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: راهبری شغلی برای حمایت از کارآفرینان حرفه‌ای که توسعه کار آنها عمدتا مبتنی بر فعالیت‌های نوین، دانش‌بنیان و نوآورانه است، صورت می‌پذیرد. 

 

قائم مقام کمیته امداد خوزستان با اشاره به دعوت از کارآفرینان حرفه‌ای جهت راهبری شغلی یاد آور شد: در طرح راهبری شغلی کارآفرینان حرفه‌ای که بازار آماده‌ای را برای ارائه محصولات دارند به همکاری فراخوانده شده‌اند تا در قالب قرارداد شغلی میان راهبر و مستعدان اشتغال بتوانند از این ظرفیت بر اساس فرایند زنجیره ارزش شغل از ابتدا آموزش، بازاریابی و فروش محصولات ایفای نقش کنند.

 

کد خبر 1114331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha