سرمایه مردم در بازار سرمایه دود شد و شما هم مثل ما تماشاگر هستید

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سرمایه مردم در بازار سرمایه دود شد و شما هم مثل ما تماشاگر هستید. شما چه کار برای جلوگیری از ضرر طبقات پایین ومتوسط که به دولت اعتماد کردند انجام دادید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،حجت الاسلام احد آزادیخواه در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (18آبان)مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر اقتصاد و دارایی در مورد بازار سرمایه، گفت: مگر قرار است بورس نسبت به سایر بازارها سودآوری کمتری داشته باشد که وزیر محترم آن را با سایر بازارها مقایسه می کند و می فرماید نسبت به بازار خودرو، طلا، سکه و مسکن وضع بهتری دارد. این قیاس به قول ما طلبه ها مع الفارغ است و معنا ندارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت مبتنی بر اعتمادی که به دولت ها داشتند در بازار سرمایه ورود کردند اما خیلی از خانواده ها و سرمایه ها در این بازار به خاطر مشکلات مدیریتی در این نظام از بین رفت و مقایسه این بازار با سایر بازارها دردی از مردم دوا نمی کند.

وی ادامه داد: ما در بحث نرم افزاری و نظام مدیریتی حاکم بر بازار سرمایه مشکل داریم و با این نظام مدیریتی هر اقدامی انجام دهیم وضع بازار سرمایه تغییری نمی کند.

سیدغنی نظری ،نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه خطاب به وزیر اقتصاد گفت:   سرمایه مردم در بازار سرمایه دود شد و شما هم مثل ما تماشاگر هستید. شما چه کار برای جلوگیری از ضرر طبقات پایین و مستضعف و متوسط که به دولت اعتماد کردند انجام دادید.اینکه شما برای فرار از مسئولیت عنوان می کنید که اظهارنظر نمایندگان مجلس و برخی متخصصین باعث ریزش بورس می شود درست نیست. این چه بورسی است که با یک اظهارنظر جابه جا می شود و نوسان پیدا می کند.

وی اظهار کرد: بورس کالا نیز هنوز در ید سهامداران عمده است و برای آن ها هیچ سقفی تعریف نشده است.روزانه هزاران پیامک برای ما می آید که از حقوق از دست رفته سهامداران در بورس دفاع کنید.

نماینده مردم خلال در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت  وجود شفافیت در بازار بورس گفت: وقتی فردی در بورس انرژی 100 میلیون تومان دریافت می کند چه شفافیتی در بازار وجود دارد؟شرکت های صوری ضربه به اعتماد مردم زدند، اینکه یک شرکت جعلی پول مردم را بالا بکشد و سازمان بورس فقط نظاره گر باشد پذیرفتنی نیست؛ دست دلالان را از بازار کوتاه کنید.

همچنین مصطفی طاهری ،نماینده مردم زنجان در این رابطه گفت: اگر در بخش های مختلف دولت و وزارتخانه های اقتصادی ادعا شود که سیاست های وزرای دیگر باعث برهم خوردن نظم بورس است برای ما قابل قبول نیست و ما دولت را یکپارچه می دانیم و وزیر اقتصاد باید هماهنگی این بخش را برعهده بگیرد.عوارض ناشی از ساختار غلط ما یکی دیگر از دلایل نوسانی بودن بورس است به طوری که بحث عملکرد شرکت های دولتی و عملکرد معیوب آن ها در بورس تاثیرگذار است و ما انتظار داریم در سال بعد و چند ماه بعد در همین نقطه نباشیم و ساختار معیوب شرکت های دولتی اصلاح شده باشد و شفافیت مالی پیدا کرده باشند.

وی با بیان اینکه باید اعتماد مردم به بازار سرمایه برای شرکت ها بازگردد و اعتماد مردم که با تغییر دولت مثبت شده بازسازی شودگفت:  در سال های اخیر شاهد رشد سهامداران بوده ایم اما این آمادگی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در بورس ایجاد نشده و مبنای توسعه بورس متناسب با مراجعه به آن رشد پیدا نکرده و برخی از شرکت ها در ارائه خدمات دچار مشکل شده اند.

کد خبر 1114356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha