برپایی نمایشگاه کتاب در ملایر

حجت الاسلام ترکاشوند به برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب ملایر اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۴ هزار جلد کتاب برپا شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت الاسلام "طالب ترکاشوند»در جمع خبرنگاران در ملایر  گفت: تا کنون ۹۵ جلسه شورای فرهنگ عمومی با ۷۴۰ مصوبه قابل اجرا در شهرستان ملایر برگزار شده و شورای فرعی فرهنگ عمومی در بخش‌ها و شهرهای تابعه شهرستان ملایر نیز در شهرهای سامن، جوکار، بخش زند و اسلامشهر آق‌گل برگزار شده است

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر راه‌اندازی بنیاد صیانت از نهاد خانواده، انتخاب یک روز به عنوان روز ملایر، برپایی ستاد دایمی یادواره شهدای شهرستان، تشکیل اتاق فکر شورا، اجرای طرح کرامت، اخذ مجوز برپایی پنج نماز جمعه در شهرهای تابعه و برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان از جمله اقدامات شورای فرهنگ عموموی ملایر برشمرد..

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه مهم ترین اقدام برای پیشگیری و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، ترک تحصیل، کودک همسری و بیکاری می تواند آموزش و اگاهی مردم باشد تصریح کرد: در صدد تشکیل اتاق فکر در راستای برگزاری شورای فرعی فرهنگ عمومی هستیم.

حجت الاسلام ترکاشوند بر اصلاح شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از  مباحث مهم در شوری فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: در این زمینه رسانه ها می‌توانند نقش مهمی را در آگاهی مردم داشته باشند

وی ایجاد نشاط و شادی در جامعه و همچنین احیای سنت‌ها و آئین‌های بومی ، برگزاری آیین های ویژه فرهنگی متنوع و شاد در ایام مختلف سال از جمله دهه‌های کرامت، ولایت، هفته وحدت، شعبانیه، دهه فجر و نوروز در مناطق شهری و روستایی ملایر و ... را از جمله مباحث مهم در شورای فرهنگ عمومی دانست و تصریح کرد:مخالف برگزاری کنسرت‌ها نیستیم، اما رویکرد ما در برپایی کنسرت‌ها بهره‌گیری از هنرمندان بومی، موسیقی سنتی و محلی شهرستان و منطقه است.

وی در اامه به برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب ملایر اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با بیش از 400 عنوان کتاب در قالب 14 هزار جلد کتاب برپا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 15 آبان ماه تا 15 آذر ماه در سرای فرهنگ و هنر خیابان شهید رجایی برپا شده  تصریح کرد: کتب این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف  به مراجعان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: بازدید از این نمایشگاه از ساعت 8 صبح تا 19 عصر است.

 

 

کد خبر 1114422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha