حرم اهل بیت(ع) و امام‌زادگان مصداق بارز شعائر الهی است

حجت‌الاسلام روحانی حرم اهل بیت(ع) و امام‌زادگان را مصداق بارز شعائر الهی دانست و گفت: ساخت و تعمیر بنای امامزادگان توسط خیران، مردم و اوقاف و امور خیریه همانند تعظیم شعائر الهی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (سه‌شنبه، 18 آبان) در مراسم رونمایی از گنبد جدید امامزادگان سید ابراهیم و سید مرتضی ماچیان اظهار داشت: از تمام دست‌اندرکاران این حرم، اداره اوقاف شهرستان، اهالی و خیران برای تعمیر گنبد این حرم قدردانی می‌کنیم.

 

امام جمعه رودسر با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم در مورد کوه صفا و مروه اشارات زیادی دارد ابراز داشت: خداوند می‌فرماید صفا و مروه دو کوه است اما از شعائر الهی محسوب می‌شوند بنابراین باید توجه داشته باشیم که وجود چه چیزی در اینجا موجب شده که کوه صفا و مروه چنین جایگاهی پیدا کنند.

 

روحانی امام‌زادگان و حرم آل‌الله و اهل بیت(ع) را هم مصداق بارز همان شعائر الهی که در قرآن کریم آمده است خواند و تصریح کرد: هر گنبدی که بر فراز یک امامزاده در هر منطقه‌ای از کشور و این جهان هستی به چشم ما می‌خورد ما به یاد فاطمه زهرا(س) می‌افتیم زیرا این امامزادگان از اولاد ایشان هستند.

 

وی رونمایی از گنبد جدید امامزادگان سید ابراهیم و سید مرتضی ماچیان را نیز از جمله شعائر الهی ذکر کرد و بیان داشت: پروردگار متعال می‌فرماید هر کسی شعائر الهی را تعظیم کند بزرگ بشمارد و آن شعائر را با عظمت نگاه دارد این نشانه الهی بودن اوست.

 

امام جمعه رودسر با تاکید بر اینکه ساخت و تعمیر بنای امامزادگان توسط خیران، مردم و اوقاف و امور خیریه همانند تعظیم شعائر الهی است یادآور شد: کلیددار چنین حرم‌هایی شدن سعادت می‌خواهد زیرا خدام و هیئت‌های امنا بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می‌کنند و اجرشان هم محفوظ است.

 

روحانی حمایت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و اداره اوقاف شهرستان رودسر برای ورود به بحث رسیدگی به حرم امامزادگان را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد:‌ شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیتنامه سیاسی و الهی خود فرمودند جمهوری اسلامی همه‌اش حرم است و همه وظیفه داریم از این حرم محافظت کنیم تا آسیبی به آن نرسد.


 

کد خبر 1114607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha