بدهی ۴ هزار میلیارد ریالی شهرداری آبادان/ نیازمند آموزش حقوق شهروندی هستیم

حمیدپور با بیان اینکه شهرداری آبادان از چهار هزار میلیارد ریال بدهی دارد گفت: این در حالی است که بودجه محقق شده شهرداری طی سال گذشته، یک هزار ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین حمیدپور» شامگاه (دوشنبه ۱۷ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اعلام شعار «ما شهر را می سازیم تا در آن به خوشبختی برسیم» اظهار کرد: انتظارها از شهردار به جا است و اعتقاد دارم اگر بر اساس این شعار حرکت کنیم و به آن معتقد باشیم به شهرهای در حال پیشرفت حوزه خلیج فارس خواهیم رسید.

 

شهردار آبادان با بیان اینکه این شعار چند کلید واژه دارد افزود: رویکردم در دوره جدید تصدی مدیریت سامانه شهری آبادان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اتحاد و همدلی بیشتر و منسجم تر با مسئولان شهری با هدف انجام امور محوله قانونی و کمک به یکدیگر در رفع سریع‌تر مشکلات است.

 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این شعار و به نتیجه رسیدن با قرار گرفتن در کنار آبفا تمام تلاشمان آن است که امسال با کمترین میزان آب گرفتگی در معابر و کوچه ها مواجه باشیم.

 

حمیدپور اضافه کرد: اگر برای زیرساخت های شهری کاری انجام نشود نمی توانیم ادعا داشته باشیم که در مسیر فرهنگ سازی گام برداشته ایم؛ برای پوشش نقاط ضعفمان و رسیدن به اهداف مورد نظر می بایست در کنار یکدیگر باشیم با هم گام برداریم و شهرمان را بسازیم در غیر این صورت بهترین مدیران کشور هم با این حجم از کج رفتاری، نبود بودجه لازم و اختلاف نظرهای فراوان نمی توانند هیچ کاری از پیش ببرند. 

 

وی در بخشی از سخنان خود بر لزوم جمع آوری زباله، نخاله و فاضلاب تاکید کرد و ادامه داد: تا زمانی که فاضلاب، زباله و نخاله در این شهر جمع‌آوری نشود، نمی‌توان به سراغ معابر و سیمای شهری و فضای سبز رفت؛ در مباحثی همچون رعایت زمان زباله گیری و پرهیز از دور ریز زباله، پسماندهای شهری و نخاله ها در جای جای شهر هنوز فرهنگ سازی لازم ایجاد نشده و نیاز به تلاش و وحدت رویه اعم از مردم و مسئولان داریم. 

 

شهردار آبادان با اشاره به اینکه شهرداری اکنون بیش از چهار هزار میلیارد ریال بدهی دارد ابراز کرد: این در حالی است که بودجه محقق شده شهرداری طی سال گذشته، یک هزار ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

 

وی عنوان کرد: امروز بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال حکم اجرایی بر علیه شهرداری وجود دارد و روزی نیست که حساب شهرداری آبادان مسدود و بر اساس قانون از حساب ما برداشت نشود.

 

شهردار آبادان از بدهی بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و خاطر نشان کرد: به طور روزانه ۲ درصد جریمه دیر کرد به این بدهی اضافه می شود. 

 

وی به بدهی ناشی از دریافت تسهیلات بانکی و عدم پرداخت اقساط پس از اتمام دوره قبلی خود در تصدی شهردار آبادان اشاره کرد و گفت: از برخی بانک‌ها برای خرید اتوبوس‌ها و تجهیزات مربوطه، بازنشسته کردن نیروها و برخی موارد دیگر وام و تسهیلات گرفتیم و تا زمانی که بودم اقساط به هر شکل ممکن پرداخت می شد اما پس از آن هیچ قسطی پرداخت نشده، به طوری که اکنون تمام این دیرکردها تبدیل به اخذ اجرائیه بر علیه ما شده و به خاطر آن نیز تامین اجتماعی تادیه گرفته و در حال مصادره املاکی است که به عنوان ضمانت گذاشته بودیم. 

 

حمیدپور اجرای روش جدیدتر برای پیگیری مسائل مربوط به شهرداری و جایگزینی سیستم مکانیزه مالی به جای سنتی و دستی را یکی از مهمترین اهداف خود دانست و اذعان کرد: در این باره از صاحب‌نظرانی به عنوان مشاور در کنار شهرداری بهره می گیریم.  

 

وی با بیان اینکه برای بازگشت نظم اداری در شهرداری آبادان نیاز به یک پروسه زمانی سه ماهه با اولویت ساماندهی نیروهایی که به درستی وظایفشان را انجام نمی دهند داریم تاکید کرد: اگر این کار نشود در ادامه راه با مشکل مواجه می شویم، پس این موضوع اولویت نخستم است و راهی جز این نداریم.

 

شهردار آبادان با اشاره به فرسودگی ناوگان خدمات شهری شهرداری آبادان بیان کرد: بین سال های ۹۵ تا ۹۸ به سختی ناوگان شهری را نوسازی کردیم اما در ۱۸ ماه گذشته این ناوگان به سبب عدم رسیدگی فرسوده شده که نتیجه آن انباشت زباله و نخاله در شهر است؛ در حال حاضر کار تعمیر خودروها و رفع معایب آنها را آغاز کرده ایم و ظرف ۲ ماه آینده ناوگان خدمات شهری بهسازی خواهد شد، البته این امر نیاز به اعتبار دارد که متاسفانه در اختیار نداریم.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود از رسانه ها خواست تا برای کمک به ارتقای سطح فرهنگی شهر در حوزه حقوق شهروندی فعالیت کنند و به یاری شهرداری بیایند و اضافه کرد: مردم آبادان از فرهنگ بالایی بهره مندند اما در حوزه حقوق شهروندی آموزش ندیده‌اند، لذا می بایست این فعالیت انجام شود و در طی این مسیر نیاز به همراهی و کمک رسانه ها و آموزش و پرورش داریم.

 

حمیدپور همچنین به اجرای پروژه های عمرانی طی سال های ۹۶ تا ۹۸ اشاره کرد و افزود: برخی پروژه‌های عمرانی را در مناطقی از شهر همچون ذوالفقاری، شطیط و علوانیه آغاز کردیم که به سبب نبود برخی زیرساخت ها همچون شبکه فاضلاب به اجبار متوقف شدند و در حال حاضر با توجه به شرایط مالی شهرداری نمی‌توان پروژه عمرانی جدیدی را آغاز کنیم اما تمام تلاشمان برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان به ویژه در حوزه خدمات شهری است.

 

وی با ابراز امیدواری از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به شهرستان آبادان تصریح کرد: خوشبختانه دولت جدید نگاه متفاوت و ویژه ای به آبادان دارد که امید می رود ردیف اعتباری مناسبی برای انجام پروژه‌های مختلف در آبادان تعریف و لحاظ شود.

 

شهردار آبادان بر لزوم اجرای مسئولیت‌های اجتماعی توسط برخی ارگان ها، سازمان ها و به ویژه شرکت های صنعتی بزرگ تاکید کرد و ادامه داد: عدم انجام مسئولیت های اجتماعی سبب بهبود شرایط و وضعیت فعلی شهر نمی شود، شهروندان آبادانی باید در این باره مطالبه گری کنند و حق شهر را بگیرند.

 

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد از بافت شهری آبادان فرسوده است خاطر نشان کرد: برای احیای بافت های فرسوده مذاکراتی را با بنیاد مسکن داشتیم؛ میزان خرابی های شهر فراوان است و چاره ای جز سپردن برخی از امور به پیمانکاران بزرگ نداریم.

 

کد خبر 1114610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha