اختصاص بخشی از دبیرستان امیرکبیر به موزه شهدای دانش آموز جیرفت 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: مدیر آموزش و پرورش جیرفت و مسئولین شهرستان باید قسمت قدیمی باقی مانده از دبیرستان جیرفت را به عنوان موزه شهدای دانش آموز حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۸ آبان ماه یادواره ۱۲۸ شهید دانش آموز شهرستان جیرفت در دبیرستان پسرانه امیرکبیر برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در یادواره شهدای دانش‌آموز این شهرستان، گفت: از خصوصیات منحصر به فرد دفاع مقدس، حضور پر رنگ دانش آموزان، نوجوانان و جوانان است.


امام جمعه جیرفت افزود: پدیده دانش آموزان شهید، رزمنده، جانباز و آزاده، پدیده‌ای بی‌نظیر درجنگ‌های جهان است.


وی با بیان این مطلب که برگزاری یادواره‌های شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز جای گسترش دارد، ابراز کرد: دبیرستان امیرکبیر، مدرسه‌ای شاخص در انقلاب و دفاع مقدس است.


حجت الاسلام تارم ادامه داد: این دبیرستان شهدای بسیاری را پرورش داده است و خاطرات این مدرسه باید در حافظه تاریخ ثبت شود.


امام جمعه جیرفت اظهار کرد: مدیر آموزش و پرورش جیرفت و مسئولین شهرستان باید قسمت قدیمی باقی مانده از دبیرستان جیرفت را به عنوان موزه شهدای دانش آموز حفظ کنند.


وی خاطرنشان کرد: تاسیس این موزه، الگویی برای سایر شهرستان ها و محلی برای تبیین مکتب شهید و شهادت برای نسل جوان خواهد بود.


حجت الاسلام تارم عنوان کرد: روز ورود رهبر معظم انقلاب به این شهرستان باید به عنوان روز جیرفت در تقویم انقلاب ثبت شود چرا که هر آنچه داریم از نفس مسیحایی ایشان در این شهرستان است.


امام جمعه جیرفت اضافه کرد: رهبری، جیرفت را خانه خود دانسته و پس از اعلام آزادی ایشان توسط ساواک و‌ بازگشت از جیرفت نیز دلبستگی ایشان به مردم این شهرستان را کم رنگ نکرد و این مردم را همشهری خود می‌دانند.


وی تاکید کرد: ثبت روز جیرفت، افتخاری برای مردم ولایتمدار جیرفت است و فرصتی برای بازخوانی تاریخ و نقش این مردم در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.


حجت الاسلام تارم در خاتمه تصریح کرد: بیان این مطلب خشم رسانه‌های معاند را برانگیخته چرا که روزی بهتر از روز ورود رهبر معظم انقلاب برای ثبت به عنوان روز جیرفت وجود ندارد.

کد خبر 1114617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha