بهترین مولفه برای نهادینه سازی امر تربیت قرآن و نماز است

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: قرآن و نماز بهترین مولفه برای نهادینه‌سازی امر تربیت و معرفت در دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در همایش پیش اجلاسیه نماز و آئین تجلیل از فعالین قرآن، عترت و نماز که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، ساحت دینی و اخلاقی  است؛ اظهار کرد: هیچ مولفه‌ای موثرتر از نماز و قرآن برای نهاینه سازی امر تربیت و معرفت و شناخت در دانش‌آموزان نیست‌.

 

 

وی با بیان اینکه این همایش به تبع اجلاس سراسری کشور در امر نماز برگزار می‌شود؛ گفت: در مجموعه آموزش و پرورش اجلاس سراسری کشوری ، استانی و شهرستانی به منظور جریان سازی و گفتمان سازی برگزار می‌شود.

 

 

وی هدف اجلاس سراسری را رساندن نتایج آن به کل جامعه دانست و اظهار داشت: در سیستم آموزش و پرورش هم هدف رساندن نتایج این اجلاس به کف کلاس است و به همین جهت ما اجلاسیه ها را در 17 شهرستان و منطقه و امروز هم به صورت استانی برگزار می‌کنیم. 

 

 

قربانی از سند تحول بینادین آموزش و پرورش به عنوان چتر تربیتی نظام آموزش و پرورش نام برد و گفت: یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین ساحت دینی و اخلاقی  است و هیچ مولفه ای موثر تر از نماز و قرآن برای نهاینه سازی امر تربیت و معرفت و شناخت در دانش‌آموزان نیست.

 

 

وی با اشاره به اهمیت نماز از منظر قرآنی، گفت: در واجبات دین مبین اسلام در امر روز 13 آیه، در امر حج 18 آیه ، در امر زکات و خمس 22 آیه و در موضوع نماز 122 آیه آمده است و تاکید زیادی بر مسئله نماز در آیات قرآنی وجود دارد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه از نگاه پیامبر اسلام و بزرگان دین توجه به قرآن مورد تاکید بوده است، اظهار داشت: پیامبر نماز را توشه مومن از دنیا برای آخرت و ستون دین و نشانه ایمان دانسته است.

 

 

قربانی با بیان اینکه در مجموعه آموزش و پرورش اقدامات موثری برای نهادینه کردن نماز خواندن در میان دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ خاطرنشان کرد: اقامه نماز، گفتمان‌های دینی و مسابقات نماز نمونه‌ای از برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه نماز است.

 

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در طول دو سال گذشته، گفت: در این ایام برنامه‌ها بیشتر به صورت مجازی و در قالب انشای نماز ، کتابخوانی نماز انجام شد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از مشارکت بیش از 110 هزار دانش‌آموز استان در برنامه‌های قرآنی خبر داد و اظهارکرد: 97 هزار نفر دانش‌آموز نیز در برنامه حفظ جزء سی قرآن شرکت داشته‌اند.

 

 

قربانی ادامه داد: امروز در این همایش از دستگاه‌های برتر در امر اقامه نماز در طول سال گذشته تجلیل به عمل خواهد آمد و همچنین از دانش‌آموزان و معلمانی که در امر قرآن، عترت و نماز فعالیت بیشتری داشته‌اند تقدیر می‌شود.

کد خبر 1114633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha