راهکارهای ارتقای اخلاقی و خدمت‌رسانی اجتماعی به عموم مردم کوهپایه

در نشستی با حضور امام جمعه کوهپایه اصفهان و دبیر مجمع کوپائیان مقیم تهران، مقرر شد با راه اندازی مرکز خیریه و واحدهای بهداشتی و درمانی، راهکارهای ارتقای اخلاقی و خدمت رسانی اجتماعی به عموم مردم کوهپایه به صورت جدی تر دنبال شود.

خبرگزاری شبستان: جلسه ای در خصوص همکاری با خیران و علما و ائمه جماعات مساجد، و با همکاری مجمع کوپائیان مقیم تهران برای ایجاد موسسه یا مرکز عام المنفعه در شهرستان کوهپایه استان اصفهان دکتر حسینی، فرماندار محترم شهرستان کوهپایه؛ مهندس مومنیان، ریاست محترم شورای شهر؛با حضور دکتر حسن اسلامیان کوپایی؛ دبیر مجمع کوپائیان مقیم تهران؛ حجه الاسلام والمسلمین طباطبایی، از علمای استان اصفهان، مصطفی صنعتی کوپایی و حاج حسن باقری از خیران،در محل فرمانداری شهرستان کوهپایه اصفهان برگزار شد.

 

*تبیین جایگاه خیران در اندیشه قرآن و مکتب اهل بیت(ع)

بنا بر این گزارش، حجه الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی در خصوص جایگاه خیرین با ذکر آیات قرآن کریم و روایاتی از اهل بیت (ع)، به ارزش این کار و پاداش آن در دنیا و آخرت اشاره کرد.

 

این گزارش می افزاید، فرماندار نیز در خصوص شهرستان کوهپایه و قابلیت های عظیم آن در حوزه فرهنگی و دینی و ارتقای معنویت و اخلاق اسلامی در این شهرستان با کمک علما،سخنرانی کرد.

 

*تاکید امام جمعه بر تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی

امام جمعه شهرستان کوهپایه نیز در ادامه این نشست، گزارش کار فرهنگی دفتر امام جمعه و مساجد این شهرستان در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی ارائه داد.مسجدی ها و هیئتی ها با کمک دبیر مجمع کوپائیان مقیم تهران برای کاهش این آسیب ها برنامه ریزی می کنند.

 

رئیس شورای شهر شهرستان کوهپایه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت عظیم مساجد برای توسعه کار فرهنگی در این شهرستان و استان اصفهان، از برخی کمبود ها در زمینه های مختلف بود سخن گفت.

 

حسن اسلامیان کوپایی، دبیر مجمع کوپائیان مقیم تهران و استاد دانشگاه نیز در این نشست، با بیان اینکه خیران متدین با نگاه الهی و خالصانه خود، پیش از چندین دهه با اخلاص و مهربانی و حب وطن در زمینه های مختلف دست از پا نمی شناختند و برای توسعه دینی و فرهنگی شهرستان کوهپایه تلاش کردند، اظهار کرد: قصد و نیت این خیران متدین و ولایت مدار، در خصوص چگونگی مساعدت شان و مهم بودن در خصوص ایجاد یک مرکز عام المنفعه همسو با رزمایش مواسات و همدلی که مقام معظم رهبری تاکید کردند، مساعدت های لازم را ارائه می کنند.

 

 

 

*تاکید یک استاد دانشگاه بر استفاده از ظرفیت مسجدی ها برای خدمت رسانی به مردم کوهپایه

این استاد دانشگاه افزود: انشاءالله با کمک علما و مسجدی ها و هیئتی و خیران، مرکزی را راه انداز ی خواهیم کرد که مورد نیاز اکثر مردم شهرستان کوهپایه باشد و برای رفع مشکلات نیازمندان و ارتقای سطح فرهنگی این شهرستان و تبلیغ دین اسلام ناب محمدی و تقویت آرمان های انقلاب اسلامی موثر باشد.

 

بنا اظهار نظر دکتر حسن اسلامیان کوپایی،قرار استزمینی برای راه اندازی این مرکز خیریه و واحدهای پزشکی و درمانی آن و با مساعدت فرمانداری و همراهی خیران، اختصاص یابد تا در توسعه شهرستان  کوهپایه موثر باشد.

 

در پایان این نشست مهم و راهبردی، درباره این موضوعات سخنانی مطرح شد: دقت در ارتقای سطح اخلاق اسلامی در میان مردم کوهپایه و بهینه سازی و ارتقا سطح فرهنگی و مراکز و مجتمع های فرهنگی تا از بروز و افزایش تخلفات جلوگیری شود.

کد خبر 1114651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha