دانش‌آموزان آستارایی کمک‌های اولیه را فرا گرفتند

حیدرزاده گفت: ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس شهرستان آستارا آموزش کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

«بابک حیدرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛ آموزش کمک‌های اولیه و مانور امداد و نجات و خروج اضطراری در ۶ مدرسه متوسطه دوره اول شهرستان آستارا برگزار شد.

 

رییس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه در قالب این برنامه، ۱۵۰ دانش‌آموز با مباحث کمک‌های اولیه، راه‌های مدیریت بحران و اطفاء حریق آشنا شدند، افزود: تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر»، افزایش سطح توانمندی و اطلاعات امدادی دانش‌آموزان به منظور آمادگی بیشتر آنان در مقابله با حوادث از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی بود.

 

وی آموزش امداد و کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان و خانواده‌ها را امری ضروری دانست و تصریح‌کرد: برگزاری كارگاه‌های عملی یكی از راه‌های موثر در راستای ارائه آموزش های لازم امداد و نجات در جامعه است.

 

حیدرزاده گفت: دانش‌آموزان با انتقال آموخته‌های امدادی خود به خانواده و سایر افراد نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ ایمنی از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی دارند.

 

رییس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این جمعیت در یک ماه گذشته خاطرنشان‌ کرد: برگزاری دوره توان‌افزایی برای امدادگران و نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر، توزیع بروشور با هدف پیشگیری انتقال ویروس کووید ۱۹ در پایگاه‌های واکسیناسیون و برپایی چادر امدادی و آموزش چهره به چهره امداد و کمک‌های اولیه و توزیع ماسک در بین نمازگزاران در مصلی نماز جمعه در قالب طرح جمعه؛ ایمان و ایمنی از مهم‌ترین اقدامات این جمعیت بوده است.

کد خبر 1114655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha