منطقه آزاد انزلی به کانون صادراتی کشور به اوراسیا تبدیل می‌شود

اکبری مقدم امضای یک تفاهمنامه برای افزایش صادرات غیرنفتی از طریق بنادر کاسپین و بندرانزلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با امضای این تفاهمنامه منطقه آزاد انزلی به کانون صادراتی کشور به اوراسیا و چین تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی اوسط اکبری مقدم» شامگاه سه‌شنبه (18 آبان) در گفت‌وگوی خبری به موضوع تفاهم نامه همکاری تبدیل منطقه آزاد انزلی به کانون صادراتی کشور به اوراسیا و چین اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بندر کاسپین و بندر انزلی دو بندر مهم حوزه دریای خزر هستند. 

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از اولویت‌های این سازمان ذکر کرد و بیان داشت: در همین زمینه ما جلساتی را با رؤسای اتاق بازرگانی ایران و چین و رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در تهران برگزار کردیم و قرار شد تجاری که در جنوب به صورت سنتی فعال هستند با امضای یک تفاهمنامه صادرات و واردات خود را از دریای خزر انجام دهند.

 

اکبری مقدم تفاهم نامه همکاری تبدیل منطقه آزاد انزلی به کانون صادراتی کشور به اوراسیا و چین را برشمرد و عنوان کرد: فعالسازی بیشتر کریدور چین - قزاقستان - ایران هدف ما از انعقاد این تفاهمنامه  است از طرفی فقط در سه سال اخیر بالغ بر 10 هزار کانتینر از همین کریدور حمل و نقل شد و بدون شک این ظرفیت در آینده افزایش پیدا می‌کند.  

 

وی کاهش زمان تردد کالا به بیش از نصف و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به میزان 25 الی 30 درصد را از جمله مزایای بنادر انزلی و کاسپین برای صادرات و واردات کالا خواند و ابراز داشت: در بندر انزلی و بندر کاسپین 15 پست اسکله فعال وجود دارد و به زودی چند پست اسکله دیگر به ظرفیت‌های این بنادر افزوده می‌شود.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مزیت‌های خود بندرانزلی برای تبدیل به کانون صادراتی کشور را هم برشمرد و اضافه کرد: صادرات کالاهای نفتی جزو اولویت‌های بنادر شمالی از جمله کاسپین محسوب می‌شود و در این بنادر صادرات فرآورده‌های کشاورزی، حبوبات، مصالح ساختمانی و غیره را داریم که بسیار قابل توجه است.

 

اکبری مقدم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بنادر کاسپین و بندرانزلی را از دیگر علل تبدیل بندرانزلی به کانون صادراتی کشور دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌هایی که در حوزه دریای عمان بر کشورمان وارد شده بنابراین فعالسازی کریدور چین - قزاقستان - ایران می‌تواند برای ما بسیار حائز اهمیت باشد.

 

کد خبر 1114685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha