همایش طلیعه حضور ویژه طلاب  مدارس علمیه استان مرکزی برگزار شد

همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود مدارس علمیه خواهران ریحانه النبی اراک و الهیه ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «مهین صادقی» در این مراسم که با حضور جمعی از طلاب علوم دینی جدیدالورد حوزه های علمیه استان در شهر مقدس قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به طلاب جدید الورود گفت: شما عزیزان در مسیر سعادت گام نهاده اید و باید در این مسیر گام های اساسی بردارید.

 

کارشناس امور مشاوره و خانواده حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه بانوان طلبه باید تلاش های گسترده ای در عرصه های مختلف علمی و دینی انجام دهند، افزود: فراگیری علوم دینی و الهی و انتقال آن به دیگر افراد امری لازم و ضروری است.

 

وی به نظرات دانشمندان برای رسیدن به سعادت اشاره کرد و گفت: انسان ذاتا کمال جو و به دنبال کمال است و این کمال در سایه قرآن و اهل بیت میسر می شود.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه دین اسلام دینی است که به دنبال سعادت و سلامت و کمال انسان ها است و همواره در راستای رشد و تعالی انسان ها برنامه دارد، اضافه کرد: استخراج این برنامه ها و دستورات سعادت بخش از قرآن و کلام اهل بیت (ع) و پیاده کردن آن در جامعه وظیفه شما طلاب علوم دینی است.

 

صادقی خاطر نشان کرد: دین اسلام به آراستگی، نظافت، اقتصاد، کار و تلاش و... تاکید کرده است و حرکت در این مسیر و توجه به دستورات دینی راه سعادت را به انسان نشان می دهد.

 

استاد مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: چتر ایمان و عمل صالح را در هر لحظه زندگی خود داشته باشید چرا که اگر ایمان و عمل صالح نباشد دچار خسران و حسرت می شوید.

 

کارشناس امور مشاوره و خانواده و استاد مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، اضافه کرد: نقل است در کلام امام موسی کاظم (ع) که فرمودند: «انسان دارای ۴ علم خداشناسی، نعمت‌شناسی، وظیفه‌شناسی و شناخت عوامل جدایی از خدا و دین ایمانش کامل و به سعادت و کمال خواهد رسید و در قیامت هم‌جوار با پیامبر(ص) و اولاد ایشان است».

 

وی با اشاره به اهمیت خدا شناسی و حرکت در مسیر ارزش های الهی، بیان کرد: اگر خدا شناسی و حرکت در مسیر ارزش های دینی را سرلوحه کار، زندگی و تحصیل خود قرار دهیم راه سعادت و سلامت را پیدا کرده ایم.

 

این مقام مسئول به اهمیت شکرگزاری به درگاه الهی تاکید کرد و گفت: هر نعمتی را که خدا به شما داده تلاش کنید و در همان جایی که خدا فرموده خرج کنید چرا که نعمت های الهی با هدف و برنامه برای ما فرستاده شده اند.

 

صادقی علم خدا شناسی، نعمت شناسی و وظیفه شناسی را علومی دانست که باید به آن توجه شود و گفت: شما در مسیری گام نهادید که منصب سربازی امام زمان را گرفته اید و باید با عمل به وظیفه خود دل امام زمان را شاد کنید.

 

وی خاطر نشان کرد: شما طلاب علوم دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارید و باید در رفتار، کردار، روش و منش خود دقت کنید.

 

 

کد خبر 1114712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha