اصلاح و ارتقاء فرهنگ عمومی با مشارکت مردم عملی می شود

حجت الاسلام منصوری، فرهنگ عمومی را به مانند شناسنامه فرهنگی یک جامعه دانست و اصلاح و ارتقاء فرهنگ عمومی را با مشارکت مردم امری حیاتی تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه طارم در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طارم با اشاره به 14 آبان روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ عمومی دارای دو بعد عینی و اعتباری است.

 

حجت الاسلام منصوری به تبیین ابعاد فرهنگ عمومی از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: از نظر مقام معظم رهبری فرهنگ عمومی دو بخش دارد یک بخش آن ظاهری است و بارز مثل شکل لباس و معماری که تاثیر خاصی بروی ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت شناسی، مهمان دوستی و احترام به بزرگترهاست که همه اینها نشأت گرفته از فرهنگ ناب اسلامی است.

 

وی فرهنگ عمومی را به مانند شناسنامه فرهنگی یک جامعه دانست و اصلاح و ارتقاء فرهنگ عمومی را با مشارکت مردم امری حیاتی تلقی کرد و افزود: فرهنگ عمومی در یک جامعه بنا به نظر و اندیشه مقام معظم رهبری مانند هوا است که در فضای اجتماع جریان دارد که اگر هوا آلوده باشد انسان ها مجبور هستند ذرات موجود در هوا را نیز تنفس کنند.

 

حجت الاسلام منصوری خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی از شیوه رفتارهای عمومی مردم عادات رسوم و زبان و ... ساخته می شود که در همه حوزه های زندگی اجتماعی ، خانواده ، حکومت ، اقتصاد و ... حضور دارد و به همین دلیل می توان با سیاست گزاری های کارآمد سبب شکوفایی آن شد و از آن درجهت رشد و توسعه کشور بهره برد.

 

در این جلسه موضوعاتی همچون ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهر آببر، هفته کتاب و کتابخوانی و مسائل روز شهرستان با حضور اعضاء مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

کد خبر 1114743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha