عملیات راهسازی در ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی اجرایی شد

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: عملیات راهسازی در ۱۰۰ کیلومتر از راه روستایی شهرستان در دست اجرا است.

«حمید جوان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای سال جاری و تخصیص آن، برنامه مدونی برای احداث و روکش آسفالت محورهای روستایی در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان خاطرنشان کرد: این طرح امسال در 11.5 کیلومتر از محورهای این شهرستان به صورت اجرای عملیات روکش آسفالت با پیمانکار قرارداد منعقد شده و در مرحله اجرا می باشد که تا کنون عملیات زیرسازی و روکش آسفالت راه روستایی نظرعلی و نظر محمد در بخش سرحد شهرستان به اتمام رسیده و انجام عملیات زیرسازی محور روستای قلهک، زیدر به طول 3.5 کیلومتر و محور زو، تفتازان به طول 1.5 کیلومتر به اتمام رسیده که اجرای عملیات روکش آسفالت آن در مدت زمان یک ماه آینده انجام خواهد شد.

 

جوان اضافه کرد: همچنین انجام عملیات زیرسازی راه های روستایی بارزو، کورکانلو، دوآب و نقدو، قلعه حسن، پیر و دانلو و فیروزه و یاسرآباد، مرغزار و میلانلو علیا و پیره، سنجد و  کاکلی، قپز وبرزلی و تعدادی دیگر از روستاها با اولویت جمعیت به طول مجموع 108.5 کیلومتر بر اساس اعتبارات در دستور کار است.

 

وی افزود: تا پایان سال مالی 1400 اجرای ماسه آسفالت در محورهای بخش مرکزی شهرستان، به طول هفت کیلومتر برنامه ریزی شده است.

 

وی عنوان کرد: کل راه های روستایی شهرستان شیروان اعم از آسفالته، شوسه و خاکی ۹۷۸ کیلومتر است که در سنوات گذشته بالغ بر ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و برای آسفالت ۱۰ کیلومتر تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ در شهرستان شیروان برنامه ریزی شده که در صورت تخصیص اعتبار با تجمیع امکانات راهداری و پیمانکاران عملیاتی خواهد شد.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

 

 

کد خبر 1114763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha