لزوم تغییر نگاه فرهنگی به فرزندآوری/ کاهش سالانه بیش از یکصد هزار موالید در کشور

اردبیلی با بیان اینکه سالانه با کاهش بیش از یکصد هزار نفری موالید در کشور روبرو هستیم گفت: افزایش جمعیت نیازمند تغییر نگاه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مریم اردبیلی» امروز (چهارشنبه، ۱۹ آبان ) در کارگاه آموزشی آینده پژوهی فرهنگی اجتماعی با تکیه بر مسئله جمعیت که در رشت برگزار شد اظهار داشت: کاهش جمعیت یکی از معضلات اساسی جامعه امروز شمرده می‌شود.

 

این کارشناس آینده پژوه و جمعیت با بیان اینکه سالانه بین ۳۹۰ هزار تا ۸۰۰ هزار سقط جنین در کشور انجام می‌شود گفت: متاسفانه شاهد سقط جنین روزانه بسیار در کشور هستیم و تقریبا همان قدر که فرزند متولد می‌شود، سقط جنین نیز داریم.‌

 

وی با تاکید بر اینکه اگر جایگاه خانواده به این نقطه رسیده است، همه ما مسئولیم افزود: سلب مسئولیت در خانواده ها از جمله مشکلات پیش رو است.

 

اردبیلی با اشاره به فضای جامعه که نسبت به گذشته تغییر کرده و برخی از باورها و عقاید کمرنگ شده است تصریح کرد: توجه به بار فرهنگی و مذهبی بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و فقط با تشویق اقتصادی معضلات جمعیتی حل نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر فرهنگ سازی افزایش جمعیت در کشور اذعان کرد: فضاسازی رسانه‌ای در این رابطه صورت گیرد زیرا تغییر عمقی صورت گرفته و بایستی تمام جوانب مورد توجه قرار گیرد.‌

 

این کارشناس آینده پژوه و جمعیت به نرخ باروری در گیلان که زیر یک است اشاره و بیان کرد: باید تحول اساسی در گیلان انجام شود و اگر توجهات لازم صورت گیرد از دیگر استان‌ها در این حوزه پیشی خواهد گرفت.‌

 

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر نوع نگاه به جوان هستیم اظهارکرد: بباید جامعه را متوجه کرد که با عدم فرزند آوری، کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

 

اردبیلی با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته یک دهم از نرخ باروری کشور کم شده است تصریح کرد: سالانه ۱۰۰ هزار نفر از موالید کشور کم شده است و در یک روال جمعیت نامناسب قرار داریم.‌

 

اردبیلی به مجلس و اجرای قانون جمعیت اشاره و خاطرنشان ساخت: اجرای قانون جمعیت بدون توجه به تغییر فرهنگی نتیجه‌ای نداشته و به هیچ نقطه‌ای نخواهد رساند.

 

کد خبر 1114805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha