سرمایه فرهنگی شمس و مولانا می‌تواند بسیاری از فقرهای فرهنگی ما را پوشش دهد

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی با ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی دریافتی از سراسر کشور در خوی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام ناصر خدایاری» در چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی، گفت: چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی با ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی دریافتی از سراسر کشور، با حضور مسوولان استانی در خوی شمال آذربایجان غربی که مدفن شمس تبریزی است، آغاز به کار کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: قدرت دیپلماسی فرهنگی شمس یک فرصت در جهت تقویت ارتباطات ملت‌هاست.

 

وی اظهار داشت: شمس و مولانا و قدرت فرهنگی آن موجب گسترش مساله صلح و روابط دوستانه و برقراری پیوندهای فرهنگی در منطقه می‌شود.

 

این مسوول با بیان اینکه شمس به عنوان یک سرمایه عظیم فرهنگی ملی، فراملی و منطقه‌ای است که می‌تواند بلخ تا آنکارا و قونیه تا خوی را به هم بسط دهد، تصریح کرد: سرمایه فرهنگی شمس و مولانا می‌تواند بسیاری از فقرهای فرهنگی ما را پوشش داده و ما را در مسیر درست ادبی، عرفانی، کلامی و دینی رهبری کند.

 

«حسن نصرالله پور»، سرپرست شهرداری خوی، گفت: از مجموع آثار رسیده ۵۶ اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافتند.

 

وی بیان کرد: با رای هیات داوران از مجموع ۵۶ اثر راه یافته به داوری ۱۴ اثر. موسیقی اصیل ایرانی از ۹ استان  تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی به عنوان آثار برتر در این جشنواره ارائه می‌شود.

 

وی گفت: در این جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر برگزیده شده نشان زرین شمس و جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

 

کد خبر 1114807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha