جشنواره «آوه‌زین» در روانسر برگزار می شود

فتاحی، گفت: با همکاری اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آب و فاضلاب استان ؛ جشنواره «آوه‌زین» با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در محل سراب شهرستان روانسر برگزار می‌شود.

مهناز فتاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: فردا پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ جشنواره « آوه زین» با حضور مردم ، مسئولان و کودکان و نوجوانان روانسری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه با اشاره به برنامه های جانبی این جشنواره افزود:  اجرای گروه سرود«بوکه‌بارانه»، دف‌نوازی، نمایشگاه نقاشی با موضوع آب و توزیع بسته های فرهنگی از برنامه‌های جانبی این  مراسم است.

 

وی  بابیان اینکه  «آوه‌زین» به معنای جایگاه زایش آب است خاطر نشان کرد:  برگزاری جشنواره «آوه‌زین»، با هدف جلب توجه کودکان و نوجوانان به موضوع کمبود آب و مراقبت از این نعمت خدادادی است تا بیشتر قدر آن را بدانند.

 

فتاحی تصریح کرد: از سوی دست اندکاران این برنامه، عروسکی نیز به نام «آوه‌زین» تولید شده که به دیدار کودکان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان کرمانشاه رفته و آنان را با اهمیت نگهداری و مواظبت از آب آشنا کرده است.

 

کد خبر 1114824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha