انتخابات شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است

اسماعیلی گفت: انتخابات شورای دانش آموزی، نوعی تمرین دموکراسی به شمار می رود و به دانش آموزان مشورت پذیری و سعه صدر می آموزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد اسماعیلی»، امروز (چهارشنبه 19 آبان) در آئین برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس فارس در دبستان پسرانه «ناحیه 2» شیراز گفت: انتخابات شورای دانش آموزی، نوع تمرین دموکراسی به شمار می رود و به دانش آموزان مشورت پذیری و سعه صدر می آموزد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: این دوره از انتخابات شورای دانش آموزی مدارس فارس همزمان در بیش از  6 هزار 500 مدرسه فارس برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای شورای دانش آموزی به تعداد جمعیت دانش آموزی هر مدرسه بستگی دارد و مدارسی که تا 250 نفر جمعیت دانش آموزی دارند می توانند پنج اعضای رسمی شورا داشته باشند.

اسماعیلی با تاکید بر اثر گذاری شورای مدرسه در تصمیم گیری و تصمیم سازی های مدارس بیان کرد:  بیش از 75 هزار دانش آموز دختر و 69 هزار پسر داوطلب برای انتخابات شورا در استان به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: 22 هزار دانش آموز دختر و 16 هزار دانش آموز پسر به عنوان منتخبان شورا در مدارس فارس فعالیت خواهند کرد و در هر منطقه و شهرستان  50 دانش آموز پسر و 50 دانش آموز دختر نیز به عنوان نمایندگان شوراهای مناطق فعالیت خواهند کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: انتخابات نمایندگان مجلس مناطق و استان ها هر 2 سال یک بار برگزار می شود و چهار دانش آموز دختر و چهار دانش آموز پسر به عنوان نمایندگان فارس در انتخابات مجلس دانش آموزی کشور شرکت خواهند کرد.

کد خبر 1114829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha