رویکرد ما در اداره ارشاد نسبت به مراکز مهارت آموزی، حمایتی است

هاشمی نژاد با بیان اینکه رویکرد ما در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی حمایتی و پیشگیرانه است؛ گفت: اگر از مراکز مهارت آموزی شکایتی صورت گیرد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برابر با قوانین و مقررات عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید حمید هاشمی نژاد» امروز چهارشنبه (19 آبان) در جلسه توجیهی مدیران مراکز مهارت آموزی شهر مشهد مقدس که در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد؛ بیان کرد: حوزه بازرسی وظایفی به آن محول شده اما آنچه که در این جلسه کاربرد دارد موضوع شکایات است و اینکه شکایت به چه طریقی به بازرسی ارسال می شود، روند بازرسی به چه شکلی است و از طریق چه دستگاه ها وسامانه هایی صورت می گیرد.

 

سرپرست دفتر بازرسی اداره کل فرهنگ  ارشاد خراسان رضوی گفت: از چند طریق شکایات به دست ما می رسد از جمله شکایت مستقیم که فرد با حضور به اداره کل ارشاد ثبت می کند، همچنین از طریق سامانه های مختلف چون سامانه سامد، سامانه ۱۱۱ و سامانه دولت و مردم شکایت ثبت می شود و این شکایت از طریق بازرسی استانداری به دستگاه مربوطه ارسال و آن دستگاه باید پاسخگو باشد.

 

وی افزود: یکی دیگر از مراکزی که اشخاص می توانند شکایات خود را طرح نمایند سازمان بازرسی کل استان و سامانه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد که در همه این موارد پس از بررسی به اداره کل ارشاد استان این شکایات ارسال می شود.

 

هاشمی نژاد با بیان اینکه رویکرد ما در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی رویکرد حمایتی و پیشگیرانه است؛ گفت: افرادی که مدیریت موسسه را برعهده دارند تا قبل از اخذ مجوز، فرد حقیقی محسوب می شوند اما پس از اخذ مجوز شخصیت حقوقی پیدا می کنند که این مسئله مسئولیت این مدیران را سنگین تر خواهد کرد و باید به دستگاههای مختلف پاسخگو باشند بر همین اساس باید مدیران موسسه دقت نظر در روند کاری و مراودات در بحث تکریم متقاضیان را داشته باشند.

 

وی بیان کرد: در بحث شکایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برابر با قوانین و مقررات عمل خواهد کرد و اگر شکایتی از سوی هنرجوی شما صورت گرفت مجدانه پیگیری خواهد کرد و حتی در مواردی پرونده قضایی تشکیل و موجب حبس و جریمه نقدی شد.

 

سرپرست دفتر بازرسی،مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل فرهنگ  ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از جمله مواردی که در مراکز مهارت آموزی شما را تهدید کند بسترهای فساد خیز است، در هر مجموعه ای افرادی هستند که به طریقی نفوذ می کنند و افراد را گرفتار می کنند و ردپایی از خود به جای نمی گذارند و مدیر باید پاسخگو باشد لذا مدیران مراکز مهارت آموزی باید نسبت به مسائل خود نظارت داشته باشد، ارتباط مستمر با ارشاد داشته باشند و با قوانین و مقررات کاملا آشنایی داشته باشند.

 

وی با اشاره به دریافت شهریه های نامتعارف توسط برخی موسسات مهارت آموزی گفت: در صورت دریافت شکایت نسبت به این مسئله ما ابتدا به مدیر موسسه به صورت شفاهی تذکر داده و در صورتی که به نتیجه نرسد، مکتوب و پرونده تشکیل می شود.

 

هاشمی نژاد در خصوص دیده بان های قوه قضائیه گفت: بر این اساس قوه قشائیه افرادی را به عنوان دیده بان های قوه قضائیه مشخص کرده است که به صورت نامحسوس به مراکز مراجعه می کنند و اگر تخلفی مشاهد کنند گزارش خواهند کرد و از طریق دادسرا به بازرسی ها اعلام می شود و قابل پیگیری خواهد بود.

 

کد خبر 1114870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha