افزایش دوباره آمار بستری های کرونا در بیمارستان جهرم

رحمانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ بیمار با درگیری ریوی بالا و وضعیت حاد تنفسی در بیمارستان جهرم بستری هستند، گفت: هشت نفر از آنها درگیری ۸۰ درصد به بالا و چهار نفر نیز درگیری ۶۰ درصد به بالا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان) به خبرنگاران گفت: در روزهای اخیر با افزایش آمارهای ابتلا و بستری در بیمارستان پیمانیه مواجه هستیم و این موضوع نگرانی خطر ورود به وضعیت قرمز در شهرستان را دو چندان کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ بیمار با درگیری ریوی بالا و وضعیت حاد تنفسی در بیمارستان پیمانیه بستری هستند، افزود:‌هشت نفر از آنها درگیری ۸۰ درصد به بالا  و چهار نفر نیز درگیری ۶۰ درصد  به بالا دارند.

 

رحمانیان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک آقای ۶۰ ساله از جهرم به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد که تنها یک دز واکسن دریافت کرده بود.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۷ هزار و ۷۴۰ دز واکسن به گروه‌های هدف شهرستان تزریق شده که از این بین ۱۵۱ هزار و ۶۲۳ نفر نوبت اول و ۱۱۴ هزارو  ۹۸۵ نفر دز دوم و هزار و ۱۳۲ نفر دز سوم واکسن را دریافت کرده اند، تصریح کرد: کماکان تعداد زیادی از واجدین شرایط در گروه های مختلف بخصوص گروه های سنی ۱۸ تا ۳۰ سال و  سالمندان ۷۰ سال به بالا که از گروه‌های پر خطر جامعه به شمار می آیند برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه اکثر موارد بستری و مبتلایان یا واکسن را دریافت نکرده و یا تنها یک دز واکسن دریافت کرده اند، گفت: یکی از دلایل افزایش آمار بستری ها و آمار مرگ و میر مراجعه دیر هنگام مبتلایان است لذا شایسته است در صورت بروز علائم در افراد هرچه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

وی ضمن ابراز نگرانی از پایین بودن آمار مشارکت و مراجعه برخی از گروه های هدف برای دریافت واکسن،‌اظهار کرد: پیامد این سهل انگاری افزایش آمارهای مربوط به ابتلا، شدت یافتن بیماری و در نتیجه بستری و افزایش آمار جانباختگان را به دنبال خواهد داشت و در صورت تداوم این روند به زودی شاهد  تغییر وضعیت این شهرستان به رنگ قرمز خواهیم بود که سلامت تمام جامعه  را تهدید می کند.

 

رحمانیان از واجدین شرایط بالای ۱۲ سال در سطح شهرستان دعوت کرد تا هرچه سریعتر  به نزدیکترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکید کرد:  با سرد شدن هوا و افزایش بیماری در این فصل، برای رهایی از بیماری کرونا، به مشارکت جدی مردم در زمینه دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیاز داریم تا بتوانیم شاهد کاهش زنجیره های انتقال این بیماری در سطح جامعه باشیم.

 

وی هرگونه سهل انگاری در خصوص دریافت واکسن و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی افراد جامعه را زمینه ساز بحران دوباره و به مخاطره افتادن سلامت عمومی دانست.

 

رحمانیان ضمن اشاره به میزان سرایت بالای کرونا و درگیری بسیاری از خانواده ها در پیک های گذشته، از افرادی که نشانه های سرماخوردگی را در خود یا اطرافیان مشاهده می کنند، خواست تا از هرگونه خود درمانی پرهیز کرده و برای پیشگیری از انتشار بیماری و دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به نزدیکترین مرکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

 

کد خبر 1114878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha