دستگاه های فرهنگی باید در تبیین مسئله اولویت‌دار قرآنی، هم‌افزایی داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ما نباید هم‌افزایی را در لایه‌های اجرایی محدود کنیم، تأکید کرد: دستگاه های فرهنگی باید در تبیین مسئله اولویت‌دار قرآنی، هم‌افزایی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام «حمید رفیعی» در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهار داشت: ما نباید هم‌افزایی را در لایه‌های اجرایی محدود کنیم و می‌بایست از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات همه نهادهای استان برای فعالیت‌های قرآنی بهره‌مند شویم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، هم‌افزایی در محتوای قرآنی را موجب رویدادهای خوب و مبارک در حوزه معارف دینی اعلام کرد و یادآور شد: قرآن، دنیایی از معارف است، اینکه امروزه کدام مسئله در جامعه، مسئله اولویت‌دار قرآنی است، باید هم‌افزایی شود.

 

وی با تأکید بر اینکه ما باید در مضامین قرآنی که دردهای جامعه را ساماندهی می‌کند، به هم‌افزایی برسیم، افزود: قرآن باید در متن زندگی روزمره مردم وارد شود که این موضوع با هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی امکان‌پذیر می‌شود.

 

گفتنی است؛ به‌منظور ایجاد مشارکت و استفاده از توانمندی ها در زمینه‌های قرآنی، پژوهشی و رسانه‌ای، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به امضاء رسید.

 

این تفاهم ‌نامه شامل هم‌افزایی، تعامل و همکاری مؤثر مبنی بر بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها، امکانات موجود و توانمندی‌های دو دستگاه باهدف تعمیق و ترویج فعالیت‌های علمی و حرکت‌های جهادی، ایجاد بستر مساعد جهت ارتقاء سطح توانمندی مهارتی و آموزشی، ارائه راهکارهای مشترک جهت تولید و ارتقاء محتوای آموزشی و تولید محصولات فاخر قرآنی، فرهنگی و رسانه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های طرفین مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن و لزوم هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاه‌های مختلف در راستای تعمیق ایمان و ارزش‌های قرآنی و نهادینه‌سازی انس با قرآن کریم است.

 

 

 

کد خبر 1114883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha