باید تفکر شورایی را در خود نهادینه کنیم

میرغضنفری گفت: باید تفکر شورایی را در خود نهادینه کرده و هدف گذاری درست داشته باشیم چراکه کسانی بعد از ما خواهند آمد واین مسیر را ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «سید اسماعیل میرغضنفری» امروز (چهارشنبه،۱۹ آبان) در مراسم بیست و چهارمین دوره شورای دانش آموزی که در دبیرستان امام علی (ع) انزلی برگزار شد اظهار داشت: از امام علی (ع) نقل است که اگر می‌خواهید در عقل دیگران شریک شوید با آنان مشورت کنید. برای دستیابی به این مهم باید بتوانیم از ظرفیت شورایی در تصمیمات خود استفاده کرده و تصمیم سازی کنیم.


فرماندار انزلی تصریح کرد: متاسفانه شوراهای شهر و روستا با گذشت ۲۰ سال آنچنان که باید در بین مردم جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده اند و این تعارض منافع باعث شده نتوانیم از تفکر شورایی بهره مند شویم.


وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه داشتن مهم نیست اما نباید اختلاف عقیده داشته باشیم، متذکر شد: می بایست عقیده مشترک داشته باشیم اما تعالی فکر، اندیشه و پیشرفت به اختلاف سلیقه نیاز دارد در زندگی باید یاد بگیریم و تمرین کنیم که زندگی اجتماعی نیاز به صبوری و سعه صدر و پذیرفتن افکار و نظرات مختلف دارد.


میر غضنفری افزود: اگر نتوانیم ظرفیت خود را بالا ببریم، نمی‌توانیم زندگی اجتماعی داشته باشیم لذا تک صدایی همیشه محکوم به شکست و فناست. در نظام سیاسی، حکومت‌هایی به اصطلاحا استبدادی خوانده می شوند که استبداد رای دارند این حکومت‌ها در نهایت منجر به شکست هستند اگر چه در ظاهر شکست نخورند اما افکار عمومی شکست خورده اند.


وی ادامه داد: بهترین قاضی در برابر عملکرد دولت قضاوتی است که مردم انجام می‌دهند و عملکرد شما هم زمانیکه به‌عنوان شورای دانش آموزی پذیرفته می شوید از طریق دانش آموزان سنجیده می شود.


فرماندار انزلی با بیان اینکه باید تفکر شورایی را در خود نهادینه کنیم و هدف گذاری داشته باشیم چراکه کسانی بعد از ما خواهند آمد واین مسیر را ادامه می دهند اذعان کرد: اما اگر باری به هر جهت باشید و حرفها و عملکردتان با هم مغایرت داشته باشد قطعا زمان مدیریتان محدود خواهد بود.


وی تاکید کرد: در زندگی باید دموکراسی ، در کنار هم بودن و شنیدن صدای مخالف را تمرین کنیم و در جامعه به گونه ای زندگی کنیم که تمامی رفتارهایی که در ذیل قانون پذیرفته شده است برای ما هم پذیرفتنی باشد.


میرغضنفری یکی از آسیب های جامعه امروز را استفاده نابجا از فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: سالها پیش رهبر نظام در مورد جنگ نرم هشدارهایی دادند و امروز متاسفانه در معرض جنگ نرم قرار داریم و در فضای مجازی اتفاقات ناخوشایندی رخ می دهد که شایسته نیست. نباید بگذارید لجن پراکنی ها و فرصت طلبی های دشمنان ما را در بازی آنها گرفتار کند.



کد خبر 1114885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha