هنر را  به خدمت ترویج فرهنگ اسلامی درآوریم

حجت الاسلام احمدی با ابراز نگرانی از رواج برخی از ناهنجاری ها همانند سگ گردانی و عدم میل به فرزندآوری در جامعه امروز، گفت: باید با بهره گیری از ابزار هنر، فرهنگ اسلامی را به درون خانه وارد کرد تا خانواده ها از هجمه های فرهنگی مصون بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «قنبرعلي احمدي» امروز(۱۹آبان) در نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که در مجتمع دیدی شهرستان نور برگزار شد، با بیان اینکه اندوخته‌های ذهنی انسان در عمل به‌کار برده می شوند، اظهار کرد: فرهنگ از این فر به‌معنای اوج و حرکت به سمت بالا، "هنگ" هم به معنایی سیر الی الله است، پس فرهنگ در حقیقت یک واژه معرفتی است.

امام جمعه نور با بیان اینکه گیاهان آرام آرام قد کشیده و به طرف بالا حرکت کرده و ثمر می‌دهند، گفت: فرهنگ چیزی جز داده‌های الهی نیست، فرهنگ در اصل حاصل گفت‌وگوی خدا و انسان و یک حقیقت آسمانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلامی در سه حوزه باید فعال باشد، اول حوزه علم و معرفت، همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده اولین ماده؛ علم و بعد اخلاق و معنویت است، در بخش های مختلف مدیریتی جامعه ما نیاز به فرهنگ داریم، همچنین در حوزه هنر که تاروپود فرهنگ در گرو هنر است، در حقیقت همه ابعاد هنر فرهنگ را معنا میکند.

 

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی را باید خبره‌ها انجام دهند چرا که ما امروز یک زبان قوی و فرهنگ غنی داریم پس به یک هنر سطح بالا داریم تا بتواند این فرهنگ را معرفی کند، در متن آموزه‌های اسلام همه فرهنگ و هنر وافر نهفته است.

 

این مسئول با اشاره به آیه ۶ سوره صافات و آیه ۲۴ سوره یونس ادامه داد: زینت دنیا به ستارگان خود یک هنر است، انسان در سایه زمین با همه زیبایی‌هایش به ملکوت عالم راه پیدا می‌کند یعنی در سایه هنر خداوند که برای ما به ارمغان آورد.

 

وی همچنین عنوان کرد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) با وجود در اختیارداشتن آموزه‌های الهی و قرآن تاکید داشتند که هنر را در قالب‌های مختلف بیاورید ایشان به شعر خیلی اهمیت میدادند، پس باید هنر را در اختیار فرهنگ آورد‌.

 

حجت الاسلام احمدی اعلام کرد: ما در دوران پهلوی و قاجار بزرگترین شبیخون فرهنگی را خورده‌ایم میخواستند مردم را از اسلام دور کرده و به سمت جاهلیت سوق بدهند در این راستا دنیای غرب به‌ویژه اروپایی‌ها با اعمال بیشترین سوء استفاده‌ها سعی کردند ما را در خواب غفلت برده و فرهنگ غرب را جایگزین کنند لذا باید فرهنگ اسلام را تقویت کنیم.

امام‌ جمعه نور با بیان اینکه ما در هفته مازندران یعنی تاسیس حکومت شیعه در استان هستیم، اذعان کرد: باید مراقب آموزه‌های ایرانی اسلامی باشیم چرا که غرب به‌دنبال این است که فرهنگ خود را تحت عنوان استانداردهای جهانی به ما تحمیل کند، دنیا از لحاظ علم و ثروت به اوج رسید اما در نهایت به سمت انحطاط در حرکت است.

 

وی گفت: باید فرهنگ را هم کمی و هم کیفی تقویت کرده و گسترش بدهیم، باید روی کوچکترین مسئله حساسیت داشته باشیم، همین سگ‌گردانی و مانوس شدن با سگ! ما نمی‌گوییم به حیوانات اهمیت ندهید ولی اینکه جایگزین فرزندان شوند درست نیست،دنیای غرب الان به‌دنبال فرزندآوری افتاده ولی ما به‌دنبال سگ‌گردانی!

 

حجت الاسلام احمدی با ابراز نگرانی از رواج برخی از ناهنجاری ها همانند سگ گردانی و عدم میل به فرزندآوری در جامعه امروز، گفت: باید با بهره گیری از ابزار هنر، فرهنگ اسلامی را به درون خانه وارد کرد تا خانواده ها از هجمه های فرهنگی مصون بمانند.

 

وی با بیان اینکه تولید برنامه‌های فاخر را باید در دستور کار قرار داده و در مباحث فرهنگی تولید داشته باشیم، تاکید کرد: ایثار و استقامت، تولید فکر و اندیشه، تولید ادبیات فاخر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تولید برنامه‌هایی در راستای رعایت حجاب و عفاف و نظم و انضباط و همگرایی و تفکر و خرد جمعی مباحث مهم اجتماعی است که باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

کد خبر 1114900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha