انتخابات شورای دانش آموزی مبنای آموزش اصول شهروندی است

زارعی گفت: شناخت حقوق خود در جامعه، رعایت حق و حقوق دیگران، راه‌های دستیابی به حقوق خود، اجتماعی شدن و مشورت کردن در امور از مزایای برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «نسرین زارعی»، امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان) در آیین بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس جهرم که در دبستان دخترانه «شهید احقاق» برگزار شد، انتخابات را تنها راه و بهترین ابزار تحقق مردم سالاری برای تعیین سرنوشت کشور برشمرد و گفت: برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی موجب می‌شود تا فرزندان این مرز و بوم، امر تعلیم و تربیت را جدی بگیرند و با روحیه با نشاط، خود را برای فردا‌های بهتر آماده کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، افزود: شناخت حقوق خود در جامعه، رعایت حق و حقوق دیگران، راه‌های دستیابی به حقوق خود، اجتماعی شدن و مشورت کردن در امور از مزایای برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی است.

 

وی یکی از مظاهر تحقق مردم سالاری را انتخابات ذکر کرد و بیان داشت: انتخابات شوراهای دانش آموزی یک آمادگی برای حضور دانش آموزان در مناسبات اجتماعی به منظور ایفای نقش پُر رنگ‌تر در آینده جامعه است.

 

زارعی انتخابات شورای دانش آموزی مبنای آموزش اصول شهروندی و زندگی اجتماعی دانش آموزان است عنوان کرد و ابراز داشت: دانش آموزان با شرکت در این انتخابات حق انتخاب و چگونه انتخاب کردن را فرا می گیرند.

 

وی خاطر نشان نمود: این انتخابات در واقع تمرین دموکراسی و فرصتی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان در مدارس است تا بستر مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف در آینده‌ای نه چندان دور فراهم شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم شورای دانش آموزی را نهادی مهم و اثرگذار در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری برای تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مدرسه دانست و گفت: این شورا گامی در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی‌ها و زمینه‌ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری آنان محسوب می‌شود.

 

زارعی اضافه کرد: شورای دانش آموزی، تجلی گاه وحدت، همدلی و همزبانی، خودباوری و تمرین دموکراسی در مدرسه است.

 

وی بیان کرد: شوراهای دانش آموزی با توجه به نگاه همه جانبه به ارکان اصلی تعلیم و تربیت و اتخاذ راهکارهایی برای مشارکت و مسئولیت پذیری همه عوامل موثر در تربیت، از جمله برجسته نمودن نقش دانش آموزان بعنوان یکی از ارکان تعلیم و تربیت ، طلیعه مبارکی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم یادآور شد: رویکرد اصلی این مشارکت، افزایش توانمندی دانش آموزان در فرایند کار تیمی، بالابردن قدرت مدیریتی، خود باوری، اعتماد سازی و افزایش حس مسئولیت پذیری دانش آموزان است.

 

زارعی در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌ محیط‌های آموزشی می‌تواند فضایی را فراهم سازد تا دانش‌آموزان در زندگی خود بتوانند نقش‌های اجتماع خود را به خوبی برعهده گیرند.

 

کد خبر 1114903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha