هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر برگزار شد

هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه، مسعود مرسلپور فرماندار،حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهرو سایر اعضا روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در ابتدای جلسه کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر و دبیر جلسه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک روز فرهنگ عمومی و روز دانش آموز به حاضرین در جلسه،به قرائت دستور جلسه پرداخت و از حاضرین خواست تا برنامه ها و پیشنهادات خود را ارائه نمایند. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه اسلامشهر، ضمن تبریک روز فرهنگ عمومی و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی،گفت: اساس فرهنگ ملت ها و کشورهای اسلامی قرآن و بیانات ائمه معصومین (ع) می باشد.

ایشان با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انعام افزود: ده دستور پرودگار عالم از قبیل: نیکی به پدرومادر، دوری از کارهای زشت، تبعیت از صراط مستقیم الهی و ... که اگر میان مسلمانان اجرا شود فرهنگ ناب و اصیل اسلامی پیاده خواهد شد که متأسفانه غفلت و بی خبری از محتوای قرآن باعث شده که دشمنان اسلام فرهنگ خود را تحمیل و جنگ فرهنگی بین کشورهای اسلامی و غربی بوجود آید.

امام جمعه اسلامشهر بیان نمود: اساس فرهنگ اسلام و قرآن، جاهلیت صدر اول اسلام را بهم زد و اهل مدینه اسلام را پذیرفتند و از هجرت رسول خدا (ص) استقبال و تحول فرهنگ جاهلی به فرهنگ اسلامی مبدل شد.

حجت الاسلام نوروزی سپس ضمن تاکید بر اینکه دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی می بایست از قرآن و سنت نبوی گرفته شود، از دستور این جلسه ابراز خرسندی نمود.

در ادامه مسعود مرسلپور فرماندار و نائب رئیس جلسه،با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری در خصوص فضاهای مجازی و تبدیل تهدید به فرصت، گفت: یکی از مباحث مطرح شده، شبکه ماهواره های معاندی است که صدا، تصویر و اخبار جعلی را در سراسر کشور به زبان فارسی ارسال می کنند و شرایطی ایجاد شده که کوچکترین رفتار ما را در شبکه های مختلف انعکاس می دهند که می بایست در فضای مجازی با قوت و درایت وارد شد و کلیه دستگاههای شهرستان می توانند با همفکری و تعامل با یکدیگر گامی مؤثر در راستای حذف این شبکه های غیر مجاز بردارند .

وی با بیان اینکه در حوزه هایی که هماهنگی بین بخشی در میان دستگاههای مختلف اجرایی شهرستان بوده نتیجه موفقی داشتیم اظهار داشت: در حوزه فرهنگی نیز اگر اجماع و نظر همدیگر را بپذیریم نیز اتفاقات خیلی ارزشمندی خواهد افتاد و لازمه آن تشکیل کارگروههایی در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی شهرستان است.

در پایان هر یک از اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون دستور جلسه پرداختند و دیدگاهها، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

کد خبر 1114925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha