برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان بهارستان

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش بوستان، قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲، قاسمپور رئیس اداره کتابخانه ها عمومی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان قاسمی رئیس این اداره در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بیست و نهمین دوره هفته کتاب گفت: هفته کتاب فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و فرهنگ سازی جهت افزایش سرانه مطالعه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان افزود: برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی امسال از 24 آبان تا 1 آذر در شهرستان برگزار می شود لذا با همدلی، همکاری و همفکری نهادها، ادارات و دستگاههای اجرایی باید بر غنای این هفته فرهنگی افزود.

وی بر تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگ سازی ترویج مطالعه و کتابخوانی اشاره نمود و اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان می توان از ظرفیت های اداره آموزش و پرورش و مدارس، کتابخانه های عمومی و شهرداری ها استفاده و در این راستا برنامه ریزی لازم را انجام داد.

در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش بوستان با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: وقتی زندگی بسیاری از افراد موفق رو بررسی می کنیم می بینیم که آنها بیشتر از دیگران اهل کتاب و مطالعه بودند و شاید هم یکی از دلایل برتری آنها نسبت به دیگران همین بوده باشد.

امام جمعه بخش بوستان افزود: شک نکنید اگه اهل مطالعه نباشید یا به موفقیت نخواهید رسید و یا سرعت رشد شما به طور وحشتناک پایین خواهد آمد که این حالت دوم هم بعد از مدتی ناامیدی و بعد هم شکست شما رو به دنبال خواهد داشت.

در ادامه پس از تبادل نظر و گفتگو مصوباتی به شرح ذیل به تصوب رسید.

مقرر گردید از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذر نمایشگاه کتاب در محل فرهنگسرای قلم برگزار گردد.

مقرر گردید آموزش و پروش ناحیه ۲ نویسندگان کتاب دانش آموز و فرهنگیان خود رو به اداره فرهنگ و ارشاد معرفی نماید.

مقرر گردید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از کتابها نوشته شده توسط دانش آموزان و دبیران رونمایی کنند.

مقرر گردید تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی توسط شهرداری اقدام لازم معمول گردد.

کد خبر 1114929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha