اغلب بیمارانی که فوت می‌کنند واکسن نزده‌اند

قدیر گفت: متأسفانه پنج نفر از بیماران کرونا مثبت، فوت کرده‌اند که اغلب آن‌ها واکسن تزریق نکرده بودند و از همه همشهریان عزیز تقاضا می‌کنم حتماً مقوله واکسیناسیون را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا قدیر» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در قم گفت: وضعیت کرونایی در قم در حد مطلوبی است و بیمارستان‌ها خلوت هستند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان مرگ‌ومیرها هم کاهش‌یافته و شاهد درصد قابل‌توجهی از حجم فوتی‌های کرونا مثبت در قم هستیم.
 

وی ادامه داد: اغلب افرادی که فوت می‌کنند، کسانی هستند که واکسن نزده‌اند و متأسفانه مشکلات بسیاری را برای خود و جامعه به بار می‌آورند.


قدیر تصریح کرد: روز گذشته 37 بیمار با علائم کرونا به بیمارستان‌های قم مراجعه کرده که 29 نفر آن‌ها نیاز به بستری داشتند که اقدامات لازم انجام شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 25 بیمار بستری نیز مرخص شده و ادامه روند پیگیری بیماری آن‌ها در منازل خواهد بود.


وی گفت: متأسفانه پنج نفر از بیماران کرونا مثبت، فوت کرده‌اند که اغلب آن‌ها واکسن تزریق نکرده بودند و از همه همشهریان عزیز تقاضامندم حتماً مقوله واکسیناسیون را جدی بگیرند.


قدیر گفت: در حال حاضر 217 بیمار کرونایی در قم بستری بوده که حال 44 نفر آن‌ها وخیم است و اغلب در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص تست‌های کرونا گفت: روز گذشته 218 تست کرونا در قم گرفته شد و 44 مورد تست نیز از طریق آزمایشگاه‌های بهداشتی مثبت و جواب آن اعلام شد.


وی با اشاره به موضوع واکسیناسیون گفت: در حال حاضر یک‌میلیون و 206 هزار و 651 دوز واکسن کرونا در قم تزریق‌شده که حدود 67 درصد همشهریان را شامل می‌شود.

کد خبر 1114936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha