ایجاد زیرساخت‌های ترویج فرهنگ کتاب با تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت

کرمی با بیان اینکه با تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت زیرساخت‌ خوبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب فراهم می‌شود گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان در هفته کتاب و کتابخوانی ۴۵۰ عنوان برنامه را تدارک دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز (چهارشنبه 19 آبان) در مراسم رونمایی از کتاب مجموعه شعر طره که در سالن مجتمع توانبخشی رشت برگزار شد اظهار داشت: در دوران شیوع اپیدمی کرونا سعی ما در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان بر این بود تا اوقات فراغت را با کتاب و کتابخوانی پر کنیم.


مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن تشکر از محفل ادبی معین و همچنین علیرضا نیکویی منتقد برجسته آثار ادبی عنوان کرد: خوشحالیم که در حال حاضر شرایط به سویی پیش رفت که فرصت لازم برای اینکه بتوانیم برخی محافل ادبی را به شکل حضوری برگزار کنیم حاصل شد تا بدین وسیله در خدمت فرهیختگان و کتاب دوستان باشیم.

 

وی شمار برنامه‌های امسال نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان در هفته کتاب و کتابخوانی را چیزی حدود 450 عنوان برنامه اعلام کرد و یادآور شد: اداره کل کتابخانه‌های گیلان امسال سعی کرد لحظات شیرینی برای مخاطبان خود با اجرای برنامه‌های متنوع رقم بزند و در این راه اقدامات بسیار گسترده‌ای هم انجام داد.


.
کرمی نشست‌های ادبی و رونمایی از کتاب را از دیگر برنامه‌های امسال هفته کتاب و کتابخوانی در استان گیلان برشمرد و اظهار داشت:شاعر مجموعه شعر طره از شاعران خوب گیلان و کشور هستند و امیدوارم با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد همچنان شاهد رونمایی از آثار ادبی باشیم.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه در صورت تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شهر رشت زیرساخت‌های خوبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایجاد می‌شود افزود: در دو سال اخیر و همزمان با شیوع کرونا ما از مخاطبان خود غافل نبودیم و توانستیم با 75 پایگاه مجازی در ارتباط باشیم.

 

وی تنوع بخشی هر چه بیشتر به برنامه‌های فرهنگی و ادبی در هفته کتاب و کتابخوانی را برنامه‌ای که توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان عملیاتی شد ذکر کرد و یادآور شد: در اینجا لازم می‌دانم باز هم هفته کتاب را به همه تبریک عرض کنم هر چند که برای ما اهالی کتابخانه‌های عمومی تمام روزهای سال هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

کرمی خوانش کتاب و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با مطالعه را هدف مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه اولین مخاطب همه مردم کتاب باشد هدف و اولویت ما هست بنابراین از همه دعوت می‌کنم که حتما به کتابخانه‌های محلات و محل زندگی خود سری بزنند و به مطالعه کتاب اقدام کنند.

 

کد خبر 1114965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha