آستارایی‌ها امسال بیش از ۲ هزار واحد خون اهدا کردند

کریم‌زاده گفت: مردم نوع‌دوست شهرستان آستارا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۵ واحد خون به نیازمندان اهدا کردند.

«عبدالله کریم‌زاده» با بیان‌این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه مراجعه کردند.

 

مسئول پایگاه انتقال خون بندر آستارا با اشاره به اینکه از این تعداد مراجعه کننده ۲ هزار و ۲۵ نفر موفق به اهدای خون شدند، افزود: از افراد مراجعه کننده برای اهدای خون ۲۳ نفر زن و مابقی مرد بودند.

 

وی تصریح‌کرد: از افراد مراجعه کننده برای اهدای خون،۳۱۸ نفر برای اولین بار به پایگاه مراجعه کرده بودند.

 

کریم‌زاده گفت: در این مدت از بین اهدا کنندگان خون ۵۲۳ نفر از بین افراد باسابقه و یک‌هزار و ۱۸۴ نفر از اهداکنندگان مستمر در این کار خداپسندانه شرکت کردند.

 

مسئول پایگاه انتقال خون بندر آستارا با اشاره به اینکه بیشترین اهدای خون در طول سال جاری مربوط به ماه مبارک رمضان است، افزود: از مراجعین با تمامی پروتکل‌های بهداشتی کرونا خون‌گیری می‌شود و بنابراین شهروندان می‌توانند بدون هرگونه نگرانی بابت انتقال ویروس، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

وی، اهدا خون را کمک به همنوع و از ایثارهای اجتماعی دانست و تصریح‌کرد: شهروندان آستارایی در راستای تامین خون مورد نیاز بیماران، خون اهدا کنند و در این کار خداپسندانه و ارزشمند سهیم باشند.

 

کریم‌زاده خاطرنشان کرد:علاقه مندان به اهدای خون، همه روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت هشت تا ۱۲ و نیم ظهر به این پایگاه در خیابان گمرک، محوطه اورژانس قدیمی مراجعه کنند.

 

کد خبر 1114989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha