بیش از یک‌هزار دانش‌آموز وارد شورای دانش‌آموزی می‌شوند

موسوی گفت: امسال بیش از یک‌هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان آستارا از طریق انتخابات، وارد شورای دانش‌آموزی مدارس می‌شوند.

«سید سجاد موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: انتخابات امسال با شعار «شورای دانش‌آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان‌ اینکه انتخابات شورای دانش‌آموزی از امروز آغاز شده و به مدت یک هفته برگزار می‌شود، افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۱۵۰ مدرسه شهرستان آستارا برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۷۱۲ دانش‌آموز در شهرستان آستارا واجد شرایط رای دادن هستند، تصریح‌کرد: با برگزاری انتخابات، بیش از یک‌هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی، وارد شورای دانش‌آموزی مدارس می‌شوند.

 

موسوی با بیان‌ اینکه بیست و چهارمین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس متوسطه دوره دومٰ و مدارس روستایی عشایری به صورت حضوری و در مدارس ابتدایی شهری و مدارس متوسطه دوره اول به صورت غیرحضوری در پیام رسان‌شاد و دیگر نرم‌افزارها مورد تایید وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: در مدارس با جمعیت دانش‌آموزی یکصد نفر، پنج نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر به عنوان علی‌البدل، در مدارس با جمعیت دانش‌آموزی ۱۵۰ نفر هفت نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر علی‌البدل و در مدارس با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر ۹ نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر به علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: شورای دانش‌آموزی به عنوان بازوی مشورتی مدارس است که از اهداف مهم تشکیل این شوراها، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی و استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش‌آموزان به عنوان منابع انسانی در اجرای برنامه‌ها است.

کد خبر 1114996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha