استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری

صباغی گفت: بنا داریم برای پروژه های در دست اجرا و باقی مانده از دوره های پیشین مدیریت شهری از مشارکت فعال بخش خصوصی استفاده کنیم و برای هر پروژه زمانبندی ساخت در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، «مهدی صباغی» بیان کرد: باغستان بخشی از پیشینه این دیار است و بسیاری از مردم قزوین از دیرباز از این باغستان ارتزاق می کنند؛ همه ما توجه ویژه به باغستان داریم و بعد از انقلاب اسلامی فضای سبز شهر قزوین و باغستان ۳ برابر پیشینه آن گسترش پیدا کرده است.

 

شهردار قزوین ادامه داد: باغستان ما امروز تا روستاهای اطراف گستردگی پیدا کرده، باغات نوین با کشت و آبیاری مکانیزه داریم و سعی داریم حواشی را خنثی و حریم باغستان را حفظ کنیم.

 

وی در خصوص پروژه محله دباغان و بازآفرینی شهری آن افزود: من اعتقاد دارم قزوین شهری ایرانی اسلامی است و افتخار بزرگ ما قزوینی ها برخورداری از وجود نعمت میزبانی از ذریه امام رضا است، بافت سنتی ما که یادگار پایتختی اولین حکومت شیعه جهان اسلام در زمان صفویه است و باعث سرافرازی شهر ماست.
صباغی اضافه کرد: در خصوص بازآفرینی شهری محله دباغان در این رابطه چند بحث وجود دارد، یکی مشارکتی بودن پروژه است و دیگری تملک اموال خصوصی مردم برای گسترش طرح، تا این پروژه پیوندی میان ابنیه تاریخی اسلامی شهر ایجاد کند و بستری مناسب برای حضور توریسم مذهبی در شهر باشد.

 

وی اعلام کرد: شهرداری قزوین در بخش اختیارات و وظایف خود به خوبی عمل کرده است و ما منتظر همراهی سایر دستگاه ها هستیم تا حفظ هویت شهری و اقتصاد شهری را توامان شاهد باشیم.

 

شهردار قزوین در ادامه با بیان اینکه به دلیل برخی شرایط از جمله وضعیت اقتصادی نامناسب در اجرای برخی پروژه ها در ادوار گذشته تعلل شده است، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری ما به هیچ عنوان تصدی گری را برای شهرداری متصور نیستیم و بنا داریم برای پروژه های در دست اجرا و باقی مانده از دوره های پیشین مدیریت شهری از مشارکت فعال بخش خصوصی استفاده کنیم و برای هر پروژه زمانبندی ساخت در نظر بگیریم.

 

وی اعلام کرد: در رابطه با خصوصی سازی اتوبوسرانی، هیچ قانونی مبنی بر خصوص سازی یا دولتی بودن خدمات وجود ندارد و مهم این است که اتوبوس ها در بالاترین کیفیت موجود در کشور و به موقع و با قیمت مصوب دولتی به مردم خدمتگزاری کنند که این مهم در حال حاضر انجام می‌ شود.

 

صباغی در خصوص میدان تره بار یادآور شد: جای فعلی میدان تره بار پیش از این برای ۲۵ سال در نظر گرفته شده بود، اما به دنبال آن هستیم که جایی را برای این موضوع در نظر بگیریم که بتواند تا ۵۰ سال آینده پاسخگوی نیازهای مردم باشد و مشکلات ترافیکی به وجود نیاورد تا در سال های آینده به مشکل برنخوریم.

کد خبر 1115027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha