ساخت ابنیه زباله‌سوز سراوان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید

کارگرنیا از پیشرفت ۷۰ درصدی مراحل ساخت ابنیه پروژه زباله‌سوز سراوان خبر داد و گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات حداکثر بین دو تا سه سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد حسین واثق کارگرنیا» شامگاه چهارشنبه( 19 آبان) در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه زباله و پسماند یکی از معضلات اساسی شهر رشت است اظهار داشت: امروز استاندار گیلان از کارخانه کمپوست شهرداری رشت و روند ساخت و تکمیل آن بازدید کرد.

 

رییس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه فاز اول کارخانه کمپوست که شامل اورهال کردن کارخانه کودآلی و افزایش ظرفیت آن به 500 تن بود، انجام شده است عنوان کرد: فاز دوم این پروژه همان ایجاد خطوط جدید و افزایش 500 تن دیگر به ظرفیت کارخانه کودآلی است که ما این کار را هم در برنامه داریم.

 

کارگرنیا اعتبار مورد نیاز برای فاز دوم افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان را حدود 40 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این منابع را از طریق اعتبارات دولتی که قرار است به این پروژه اختصاص پیدا کند، هر چه زودتر تامین کنیم که البته برای تسریع در این کار نیاز به همکاری و مشارکت مسئولان داریم.

 

وی در ادامه به موضوع زباله‌سوز سراوان اشاره کرد و با بیان اینکه بخش ابنیه این پروژه بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز داشت: در ابتدای شروع به کار شورای ششم شهر رشت این پروژه تنها حدود 10 تا 11 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما وضعیت کاری فعلی پروژه بسیار خوب و مطلوب است.

 

رئیس شورای شهر رشت در مورد زمان اتمام نیروگاه زباله سوز سراوان هم مطالبی گفت و ادامه داد: اگر فرآیند احداث زباله سوز سراوان با همین منوال پیش برود و از طرفی اعتبارات مورد نیاز برای این نیروگاه به موقع تخصیص و تأمین بشود حداکثر بین دو تا سه سال آینده این پروژه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

کارگرنیا با تاکید بر اینکه حضور و کمک نمایندگان مجلس می‌تواند در اجرای هر چه سریع‌تر دو پروژه زباله‌سوز و اورهال کردن کارخانه کودآلی لاکان و جذب اعتبارات مؤثر واقع شود خاطرنشان کرد: استاندار گیلان هم نگاه مثبتی به این امر داشتند و امیدواریم با عنایت‌های ایشان اعتبارات مورد نیاز سریع‌تر تخصیص پیدا کند.

کد خبر 1115030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha