هنرمندان در رشد و اعتلای فرهنگ جامعه اثرگذارند

حجت الاسلام مرادپور گفت: هنرمندان می توانند با بیان هنر خود در رشته های مختلف فرهنگی و هنری اخلاقیات را در جامعه نهادینه کرده و در ارتقا فضائل و رشد و اعتلای فرهنگ جامعه تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ابهر در دیدار کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی دارای ظرفیت بالای راهبری فرهنگی در شهرستان است، گفت: بحث هنر می تواند مسئله قابل طرح در این شورا باشد.

 

حجت الاسلام سعید مرادپور با بیان اینکه هنرمند می تواند در شکل دادن به فرهنگ عمومی جامعه نقش مهمی ایفا کند، گفت: هنرمندان می توانند با بیان هنر خود در رشته های مختلف فرهنگی و هنری از جمله شعر، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... اخلاقیات را در جامعه نهادینه کرده و در ارتقا فضائل و رشد و اعتلای فرهنگ جامعه تاثیر گذار باشد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر نیز در سخنانی با تبریک انتصاب امام جمعه جدید شهر ابهر، به ارائه گزارش و عملکرد فرهنگی، هنری و قرآنی شهرستان پرداخت.

 

آیسان صادقی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با همکاری صمیمانه هنرمندان و فعالان حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی توانسته فعالیت های خوب و شاخصی را در شهرستان ارائه نماید، به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده همراهی هنرمندان بیش از گذشته بوده و از ظرفیت فضای مجازی در جهت رساندن پیام هنرمندان و ارائه آثار مختلف بهره برده شد.

 

احمد بخشی شاعر پیشکسوت و فعال فرهنگی شهرستان ابهر نیز در سخنانی افزود: در ایام شیوع بیماری کویید 19، فعالیت های فرهنگی و هنری با هدایت کمیته اطلاع رسانی مبارزه با بیماری کرونا و با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و همدلی هنرمندان در حوزه های مختلف صورت گرفت که تأثیر قابل توجهی در راستای آگاهی بخشی به جامعه داشت.

 

شعبان ربی، پیشکسوت اهل قلم و رسانه و مدیرمسئول نشریه ندای ابهر نیز با اشاره به ظرفیت فرهنگی و هنری شهرستان گفت: از آنجایی که فرهنگ و هنر به عنوان فضیلت و معنویت برای جامعه محسوب می شود، هنرمندانی که در جهت رساندن پیام به جامعه و در جهت بالفعل نمودن ایده های بالقوه خود فعالیت می نمایند، نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولین و حمایت های معنوی امام جمعه شهر هستند.

 

کد خبر 1115041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha