دومین جشنواره علمدار با عنوان«سردار شهید سلیمانی» در زنجان برگزار می شود

گنج خانلو از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار با عنوان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» در بین دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در راستای برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جلسه ای با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش زنجان برگزار شد.

 

جعفر گنج خانلو با اشاره به ارزش های ذاتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این ارزش ها نه در پهنه بزرگ انقلاب اسلامی ایران و نه در هیچ برهه تاریخی و عرصه بین المللی قابل کتمان نیست و نخواهد بود، مکتب حاج قاسم در آموزش و پرورش باید جزو اهداف تربیتی دانش آموزان و نشان دهنده راه صحیح فرهنگ ایثار و شهادت باشد .

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش با اشاره به نام گذاری این جشنواره فرهنگی و هنری به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: دربحث معنا شناسی سه عنصر اثر بخش اسطوره ها، نمادها و سنبل ها و الگوها وجود دارد.

 

وی ادامه داد: اسطوره ها بازتاب الگوها و نماد ها هستند که در بستر زمان متکامل می شوند و به عبارتی اسطوره ها به سنبل ها و نماد ها و الگوها تکیه می کنند و سردار سلیمانی و شهدای عزیز نمونه بارز الگوها می باشند که در تاریخ ماندگار خواهند شد.

 

گنج خانلو ادامه داد: این اسطوره ها باید در مرئی و منظر دانش آموزان قرار بگیرند این میسر نخواهد بود مگر با همت و تلاش عوامل اجرایی مدارس و معلمان ، بویژه مدارس شاهد که  باید پیشگام این جشنواره شوندو حضور گسترده مخاطبین را در جشنواره علمدار شاهد باشیم.

 

وی در پایان اظهار کرد:  به برکت خون این شهید والا مقام پرچم اسلام به دست توانای امام زمان (عج) در جای جای این عرصه گیتی برافراشته شود.

          

کد خبر 1115069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha