هدف از اعلام قیمت رسمی کالاها ایجاد شفافیت است

زارع با اشاره به اینکه هدف از اعلام قیمت رسمی کالاها این است که شفافیت ایجاد شود و نظارت مردمی افزایش یابد و از نوسان قیمت کالاها جلوگیری شود، ادامه داد: به این منظور اپلیکیشنی در وزارت جهاد طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ابراهیم زارع، مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته (چهارشنبه 19 آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد، قیمت ۲۰ قلم کالای اساسی که عمدتا کشاورزی هستند، تا 20 آبان محاسبه و به‌طور رسمی اعلام شود، گفت: از بین ۲۰ قلم کالایی که قرار است قیمت گذاری شوند، حدود ۵ قلم (گوشت قرمز، شکر، برنج داخلی و خارجی) قیمت مصوب ندارند و مابقی دارای قیمت مشخصی هستند.

 

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی کشاورزی که در حال حاضر هم قیمت مصوب و مشخص دارند مرغ، تخم مرغ،  روغن و  ۱۰ قلم محصول لبنی هستند، افزود:  سایر کالاها مثل گوشت قرمز، شکر و برنج داخلی و خارجی هم قیمت مصوب ندارد که تا فردا مشخص می شود.

 

زارع با اشاره به اینکه هدف از اعلام قیمت رسمی کالاها این است که شفافیت ایجاد شود و نظارت مردمی افزایش یابد و از نوسان قیمت کالاها جلوگیری شود، ادامه داد: به این منظور اپلیکیشنی در وزارت جهاد طراحی شده و به گونه ای است که مردم ضمن اطلاع از قیمت ها بتوانند گزارش و شکایت خود را هم ثبت کنند.

 

مدیر کل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کالاها دودسته هستند، گفت: نخست کالاهای همگن مثل شکر، مرغ و تخم مرغ که در سراسر کشور قیمت مشخصی دارند. گروه دوم کالاهایی مثل خرما و تره بار که نمی توانیم در این کالاها در کل کشور قیمت یکسان داشته باشیم. محصولی مثل برنج انواع مختلفی از نظر کیفیت دارد که هر کدام هم قیمت متفاوتی دارد. برای ای ن موارد، قیمت برنجی که پرمصرف است تعیین و اعلام می شود

کد خبر 1115101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha