انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه اقدامی برای رفع مشکلات شهر است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: عقد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه می‌تواند اقدامی مثبت در راستای پذیرش مسئولیت اجتماعی و رفع مشکلات شهر و شهروندان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان در دیدار شهردار و شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه شهرداری، شورا و دانشگاه نهادهای مهم و حیاتی بوده که دارای جایگاه مردمی و مدنی هستند، اظهار کرد: از لحاظ رسالت کاری تعامل و همکاری شهرداری و دانشگاه رفاه حال شهروندان را در برخواهد داشت.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای کمک به شهر و شهروندان دانشگاه بعنوان محیطی علمی؛ در قالب تفاهم نامه‌های مختلف می‌تواند از لحاظ فکری و علمی بسیار تاثیرگذار باشد.

 

 

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه سنندج شهر خلاق موسیقی است، گفت: با استفاده از پتانسیل‌های دانشکده‌های تخصصی این دانشگاه می‌توانیم از این برند برای معرفی شهر سنندج به جهانیان اقدام نماییم.

 

 

صادقی عنوان کرد: دانشکده‌های تخصصی هنر، معماری، کشاورزی و محیط زیست و دیگر دانشکده‌های تخصصی این دانشگاه می‌توانند در بخش‌های مهم و مختلف شهر و شهرداری را یاری کنند.

 

 

وی تصریح کرد: دانشگاه و شهرداری با توجه به رسالت‌های زیادی  که عهده‌دار هستند؛ می‌توانند در زمینه رضایتمندی شهروندان نقش‌آفرینی کنند.

 

 

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: عقد تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری و دانشگاه می‌تواند اقدامی مثبت در راستای پذیرش مسئولیت اجتماعی و رفع مشکلات شهر و شهروندان باشد.

 

 

استفاده از ایده نخبگان برای رفع مشکلات شهری

 

شهردار سنندج نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جهت اجرای تفاهم نامه‌های تخصصی بین دانشگاه و شهرداری گفت: در راستای رفع مشکلات شهری و اجرای طرحهای متنوع عمرانی، خدماتی و رفاهی از تخصص و ایده اساتید دانشگاه و نخبگان استفاده خواهیم کرد.

 

 

انور رشیدی عنوان کرد: شهرداری و دانشگاه از جایگاه رفیعی برخوردار است به همین دلیل باید توجه ویژه ای به آن داشت و برای جایگاه دانشگاه احترام ویژه‌ای قائل شد.

 

 

وی گفت: پس از 25 سال گذشت زمان از حضورم در دانشگاه و دانشجو بودن؛ مایه بسی خوشحالی است که اکنون در اینجا حضور داشته و به عنوان خادم و در جایگاه حقوقی شهردار در خدمت شهروندان شریف سنندجی هستم.

 

 

شهردار سنندج تصریح کرد: شهرداری به دلیل نقص قانون در سطح کشوری از نظر اداری مظلوم واقع شده است.

 

 

رشیدی افزود: چراغ راه شهرداری جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی؛ اجرای برنامه عملیاتی و راهبردی است که با همکاری اساتید دانشگاه کردستان نظیر دکتر ایراندوست و دکتر حبیبی تهیه و تدوین شده است.

 

 

وی همچنین تاکید کرد: سنندج پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌های تفریحی و گردشگری  دارد و شهروندان نیز خواهان انجام اقدامات مثبت و طرح‌های جذاب در زمینه‌های مختلف هستند.

 

 

دانشگاه کردستان در یاری رساندن به شهر و شهرداری تکلیف شرعی دارد

 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: هنگامی که بخواهند هر شهری را از لحاظ علمی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند؛ دانشگاه آن شهر بعنوان  نماد علمی در آن شهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

فرزاد زارعی افزود: دانشگاه کردستان به موجب کسب افتخارات مختلف و رتبه های علمی بالا؛ مایه افتخار مجموعه مدیریت شهری و شهروندان است.

 

وی عنوان کرد: دانشگاه کردستان در یاری رساندن در حوزه ها و بخش های مختلف به شهر و شهرداری تکلیف شرعی دارد.

 

رئیس شورای شهر سنندج یادآور شد: ایجاد تعامل و همکاری در زمینه های مختلف مابین دانشگاه و شهرداری به طور قطع می تواند زمینه ساز حل مشکلات سطح شهر باشد.

 

زارعی بیان کرد: خوشبختانه شهردار جدید جهت اداره شهر از تجربه کافی برخوردار بوده چراکه بواسطه حضور در چند دوره قبل شورای شهر، از تمام مشکلات شهر و شهرداری آگاه است.

کد خبر 1115137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha