توزیع نهاده های دامی میان عشایر فارس با هدف تولیدات دامی مطلوب

بهرامی گفت: ۵۳ هزار تن نهاده دامی با هدف تولید محصولات دامی با کمیت و کیفیت مطلوب میان دامداران عشایر مناطق استان فارس توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (پنج شنبه 20 آبان) با اشاره به توزیع نهاده های دامی میان دامداران عشایر مناطق استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: 53 هزار تن انواع نهاده های دامی بین این دامداران توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: تامین انواع نهاده های دامی موجب تولید محصولات دامی با کمیت و کیفیت مطلوب خواهد شد و از عمده ترین نیازهای جامعه عشایری در پی خشکسالی های اخیر است.

وی اضافه کرد: به همت کارخانه خوراک دام قشلاق فیروزآباد و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی و با مشارکت مجموعه تشکل های عشایری فارس تاکنون 53 هزار تن انواع نهاده های دام تهیه شده و در اختیار دامداران عشایر فارس قرار گرفته و این روند ادامه می یابد.

بهرامی تاکید کرد: به علت خشکسالی بی سابقه در فارس و فقر مراتع،  امسال عشایر استان برای تعلیف دام های خود حدود 70 درصد علوفه مورد نیاز را باید به صورت دستی تهیه کنند و اداره کل عشایر فارس و تشکل های عشایری تکمیل فرآیند و زنجیره تولید انواع تولیدات دامی را در اولویت قرار داده اند.

وی تاکید کرد: نهاده های دامی مانند سبوس، سویا، جو، به طور مستمر  توسط اتحادیه عشایری خرید و حمل شده و بین عشایر توزیع می شوند که این اقدام نسبت به سال های گذشته روند افزایشی داشته است.

کد خبر 1115172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha