انجام کشت مکانیزه در ۸۰۰ هکتار از مزارع پنبه داراب

صالحی گفت: با ترویج کشت مکانیزه بین کشاورزان، ۸۰۰ هکتار از مزارع پنبه داراب با بذرکار «پنوماتیک» به صورت مکانیزه کشت شد تا آنها بتوانند محصول وش خود را با کمباین وش چین برداشت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا صالحی»، امروز (پنج شنبه 20 آبان) از برداشت وش پنبه در داراب خبر داد و به خبرنگاران گفت: داراب قطب اصلی تولید وش پنبه در فارس است و برداشت این محصول از اوایل آبان جاری در این شهرستان شروع شده و تا پایان بهمن ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داراب ادامه داد: بدین ترتیب برداشت محصول از پنج هزار و 500 هکتار از مزارع پنبه داراب آغاز شده و این شهرستان با تولید حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه، مقام اول تولید در استان فارس را دارد.

وی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی مناسب داراب برای رشد و نمو پنبه مناسب است و باعث تولید الیافی شده که از نظر کیفیت در کشور بی نظیر و به عنوان طلای سفید از جایگاه ویژه ای بین کارخانه های ریسندگی و بافندگی داخل و خارج از کشور برخوردار است.

صالحی از مدیریت کاهش زمان و هزینه برداشت پنبه در داراب خبر داد و عنوان کرد: با ترویج کشت مکانیزه بین کشاورزان، ۸۰۰ هکتار از مزارع پنبه داراب با بذرکار «پنوماتیک» به صورت مکانیزه کشت شد تا آنها بتوانند محصول وش خود را با کمباین وش چین برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی داراب اعلام کرد: با هماهنگی با شرکت تعاونی «پنبه کاران داراب»، ۲۰۰ هکتار از مزارع پنبه این شهرستان به صورت قراردادی کشت شده و تمام نهاده ها و هزینه های کاشت، داشت و برداشت محصول توسط این شرکت در طول دوره رشد و نموی محصول پرداخت می شود و شرکت پس از برداشت محصول این هزینه ها را از کشاورزان دریافت می کند.

کد خبر 1115191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha