ورود به حریم رودخانه و تأسیسات آبی گیلان ممنوع/ کاهش دمای هوا تا ۱۶ درجه

همزمان با اعلام ممنوعیت و صدور اطلاعیه هشدار نسبت به ورود به حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها و تأسیسات آبی گیلان به علت بارش شدید باران، هواشناسی از کاهش دمای هوای استان در ساعات آینده تا ۱۶ درجه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با اعلام ممنوعیت و صدور اطلاعیه هشدار شرکت آب منطقه‌ای نسبت به ورود افراد به حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها و تأسیسات آبی گیلان به علت بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیل‌ها، هواشناسی هم از کاهش دمای هوای استان در ساعات آینده تا 16 درجه سلسیوس خبر داد.

 

*تشکیل کمیته بحران شرکت آب منطقه‌ای؛ برای جلوگیری از حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه خودداری شود

«وحید خرمی» در همین زمینه عنوان کرد: با توجه به هشدار وضعیت نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار و بارندگی در گیلان از اواخر وقت روز چهارشنبه(19 آبان) لغایت جمعه (21 آبان) و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان کمیته بحران این شرکت تشکیل جلسه داد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تشکیل این جلسه با هدف بررسی میزان آمادگی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در گیلان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ایجاد هماهنگی و همکاری‌های لازم با مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها، صدور هشدار به بخش‌های مختلف و اتخاذ تصمیمات لازم نیز با هدف آمادگی حداکثری از جمله دیگر اهداف تشکیل این کمیته بود.

 

وی توجه به اطلاعیه‌های هشدار از سوی این شرکت را لازم و ضروری خواند و اذعان کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه و خسارت اشخاص حقیقی و حقوقی لازم است موارد احتیاط و ایمنی رعایت و از ورود و استقرار در حریم و بستر رودخانه‌ها، کانال‌ها، و تأسیسات آبی استان گیلان اکیداً خودداری شود.

 

* کاهش دمای 8 تا 16 درجه‌ای در گیلان

«محمد دادرس» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی و سرد در گیلان از اواخر وقت دیروز چهارشنبه شروع شده و فعالیتش تا روز جمعه بیست و یکم آبان ادامه دارد افزود: هشدار سطح نارنجی صادر شده و دستگاه‌های خدماتی و قسمت‌های مختلف کشاورزی باید تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات اتخاذ کنند. 

 

مدیرکل هواشناسی گیلان نوع مخاطره سامانه بارشی و سردی که فعلا در استان مستقر شده است را برشمرد و تصریح کرد: فعالیت این سامانه به شکل بارندگی و وزش باد در برخی نقاط شدید و گاهی خیلی شدید، آسیب به سازه‌ها، جاری شدن سیلاب، شکستگی و سقوط درختان، رانش و لغزش، برخورد صاعقه و کاهش دید افقی خواهد بود.

 

دادرس لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در نقاط کوهستانی و گردنه‌های برفگیر استان گیلان را از دیگر آثار و مخاطرات این سامانه بارشی توصیف کرد و افزود: با فعالیت جبهه هوای سرد کاهش دما به طور متوسط بین 8 تا 16 درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان گیلان رخ می‌دهد همچنین وقوع پدیده رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان گزارش‌ها حاکیست به علت بارش شدید باران که از دیشب در مناطق جلگه‌ای، کوهپایه‌ای و کوهستانی استان گیلان آغاز شده چندین پل موقت، راه روستایی و پل آبنما دچار آبگرفتگی شده است.

کد خبر 1115229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha