اعتلای ورزش و تحرک در فرهنگ عمومی

ورزش و تحرک برای سلامتی روح و جسم جز ضرورت های جامعه و مستلزم ارتقا فرهنگ عمومی گرایش به این عرصه است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: فرهنگ عمومی که یکی از پایه ها و اساس اعتلای جامعه در عرصه های مختلف است، و توجه به ارتقا شاخصه های فرهنگی در عرصه های مختلف مثل فرهنگ ترافیک، ورزش، مطالعه، مطالبه گری، مهربانی و گذشت به صورت یک پازل به هم پیوسته امکان پیشرفت افراد و جامعه را فراهم می کند.

 

ارتقا فرهنگ ورزش و تحرک در جامعه جز یکی از ضرورت های این حوزه به حساب می آید که باید برای آن نهادهای فرهنگی، دستگاه های اداری و تشکل های مردم نهاد نقش آفرینی کنند و رسانه ها نیز از جنبه های مختلف به آن بپردازند.

جامعه ماشینی امروز ما بر تحرک و تکاپو و کمترین میزان پیاده روی اثر گذاشته و همین مسئله چالشی جدی برای جامعه است که باید به آن توجه کرد، چرا که روح و جسم مردم را از آن متاثر می کند.

 

ارتقا فرهنگ عمومی تکاپو و تلاش و دوری از تنبلی نیازمند برنامه ریزی و اقدامات راهبردی در حوزه های مختلف است تا به واسطه آن بتوانیم سلامت جامعه را تامین کنیم.

ورزش و تحرک برای سلامتی روح و جسم جز ضرورت های جامعه و مستلزم ارتقا فرهنگ عمومی گرایش به این عرصه است که در این میان شورای فرهنگ عمومی به عنوان نهادی برای سیاست گذاری و برنامه ریزی باید نقش کلیدی و راهبردی خود را ایفا کنند.

 

برای ارتقا فرهنگ ورزش و تحرک پیش نیازهای زیادی وجود دارد که اغنا عمومی به واسطه آگاهی بخشی نقش موثر و ماندگاری دارد از این رو باید شورای فرهنگ عمومی هر منطقه با شناخت و دانش کامل نسبت به تهدیدهای این حوزه و فرصت های مغفول مانده برنامه ای را برای این امر ارائه کنند.

اگر آگاهی مردم برای تحرک و ورزش افزایش یابد، شاهد افزایش سرانه تحرک جامعه خواهیم و البته که دسترسی به امکانات ورزشی در این امر تاثیر بسزایی دارد اما عامل انسانی در امر ورزش همگانی نقش موثر تری را دارد.

 

*گسترش ورزش با تمرکز بر بخش های مختلف

 

توسعه ورزش تنها متوجه مناطق شهری نیست بلکه تمامی نقاط کشور اعم از محروم، توسعه یافته یا کمتر توسعه یافته است که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام راهبردی صورت بگیرد.

مردم بخش روستایی نیز باید از راهبردهای ترویج فرهنگ ورزشی بهره ببرند و این فرهنگ عمومی در بین همگان گسترش و توسعه پیدا کند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: تسهیل دسترسی مردم به امکانات ورزشی و نهادینه سازی فرهنگ آن در بین مردم ضرورت دارد.

«مهدی مرادی» با بیان اینکه با ورزش و تحرک امکان ارتقا سلامت اجتماعی فراهم می شود از متولیان حوزه های فرهنگی و رسانه ای خواست تا ابعاد این موضوع را تبیین کنند و در مدارس نیز بر این حوزه تمرکز شود.

 

*کاهش برنامه های ورزشی مدارس در دوران کرونا

 

یکی از موضوعاتی که کرونا بر آن تاثیر گذاشته است در عرصه ورزش و تحرک بوده، که با تعطیلی مدارس و شرایط خاصی که این دو ساله حاکم شده، تاثیرات زیادی متوجه همین تحرک بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این خصوص گفت: کرونا بر فعالیت های ورزشی مدارس تاثیر گذاشته اما سعی شده با ترویج فرهنگ ورزش در خانه و انجام فعالیت های تحرکی و بازی ارزیابی درس ورزش انجام شود.

«آذرکیوان امیرپور» افزود: با بازگشایی مدارس، بسیاری از این مسابقات شروع شده و هیات های ورزشی این در این باره همکاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: ترویج و گسترش فرهنگ ورزش از سنین کودکی و نوجوانان اهمیت دارد ولی با توجه به کمبود سرانه ورزشی مدارس نیاز به همکاری سایر نهادها است.

کد خبر 1115255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha