دولت و مجلس به موضوع گرانی ها ورود کنند/ اصلاحات اقتصادی ضامن اعتلای اقتصاد کشور است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی امری اجتناب ناپذیر و ضامن اعتلای اقتصاد کشور است، گفت: توقع مردم این است که دولت و مجلس سریعاً به موضوع گرانی‌ها ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۱ آبان) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر، با اشاره به خطبه هفتادو ششم کتاب شریف نهج البلاغه اظهار کرد:  حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که خدا رحمت کند کسی را که چون سخنان حکیمانه ای را بشنود، خوب فراگیرد و هنگامی که به سوی هدایت ارشاد گردد، پذیرا شود، دست به دامن هادی و رهبری زند و (در پرتو هدایتش) نجات یابد و از مراقبت پروردگارش غفلت نورزد و از گناهان خود بترسد.

 

حجت الاسلام « شهاب الدین میهن پرست»  یادآور شد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که خدا رحمت کند کسی که اعمال خالصی از پیش فرستد و کارهای نیک به جا آورد، ذخیرهای برای آخرت فراهم سازد و از گناهان بپرهیزد، هدف را درست نشانه گیری کند و کالای گرانبهای آخرت به دست آورد، با خواسته های دل بجنگد و آرزوهای نابجا را رها سازد. صبر و استقامت را مرکب راهوار نجات خویش قرار دهد و تقوا را وسيله آرامش به هنگام وفاتش بشمرد. در راه روشن، گام نهد و جاده آشکار حق را ادامه دهد، این چند روز زندگی را غنیمت شمرد و پیش از آن که اجلش فرا رسد، خویش را آماده کند و از اعمال نیک توشه برگیرد.

 

وی تصریح کرد: در دولت جدید قرار است با تجدید نظر در روند گذشته، طرحی با هدف «ترمیم قدرت خرید مردم» به مورد اجرا گذارده شود، در طرح حديد قرار است به جز دو مورد «دارو» و «گندم»، ارز تخصیصی ۴۳۰۰ تومانی برای دیگر کالاها برداشته شود، اجرای این اقدام بدون در نظر گرفتن زیرساخت های آن می تواند مخاطرات زیادی داشته باشد.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: واقعیت این است که فشارهای اقتصادی شکننده، بنيه معيشتي اقشار با درآمد ثابت را بسیار ضعیف نموده و آنها را نسبت به هرگونه نوسان مهم اقتصادی حساس کرده است، به همیں جهت هم اقناع ساری مردم مهم ترین گام است.

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: نقش محوری رسانه ها به ویژه رسانه ملی و همچنین صاحبان تریبون عمومی در انتقال و انعکاس واقعیت های ملموس این طرح بسیار مهم و حیاتی است،  وجود هماهنگی نزدیک میان قوای سه گانه و همراستا شدن دیدگاه های مبنایی آبان در موفقیت اجرای طرح بسیار با اهمیت است، که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

امام جمعه چوار گفت:  تجربه نشان داده است که حضور قدرتمند و مسئولانه مجریان و ناظران اجرای طرح های ملی، بیشترین اثرگداری را در ایجاد اعتماد در جامعه و کاهش التهابات احتمالی و همراه سازی و مشارکت مردم به دنبال خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: اگر حه اصلاحات اقتصادی امری اجتناب ناپذیر و ضامن اعتلای اقتصاد کشور است اما انجام اقدامات زیرساختی، در نظر گرفتن شرایط زمانی، گفت و گوی صادقانه با مردم، آرام کردب التهابات اقتصادی، به ثبات رساندن نسبی بازار پول و سرمایه و کالا، می تواند در این مسیر به توفیق دولت کمک کنید.

 

امام جمعه چوار با بیان اینکه گرانی‌های اخیر داده مردم را درآورده است، خاطرنشان کرد: امروز مردم شاهد گرانی در اقلام اساس از نان گرفته تا مرغ هستند، بنا نبود آقایان به این زودی همه‌چیز را گران کنند، لذا توقع این است که دولت و مجلس سریعاً به موضوع گرانی‌ها ورود کنند و جلوی این‌همه گرانی‌ها را بگیرند وگرنه مردم از دولت دلخور و ناراحت می‌شوند، چون مردم، به این دولت امید بسته بودند تا که کاری برای آنان انجام بدهد و باری از دوش آن‌ها بردارد نه این‌که باری بر دوش آن‌ها بگذارد.

کد خبر 1115319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha