دولت برای کنترل گرانی‌ها کار اساسی کند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به گرانی‌های افسار گسیخته و عدم کنترل قیمت‌ها توسط نهادهای ناظر اشاره کرد و گفت: از دولت خواستاریم برای کنترل گرانی‌ها کار اساسی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بخش اسالم تالش، حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش با تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات کریمه اهل‌بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) به بیان اهمیت و فضیلت زیارت آن حضرت و نقش ایشان در تشکیل پایگاه جهانی مکتب اهل بیت(ع) در قم پرداخت.

 

خطیب جمعه اسالم در خطبه دوم با اشاره به گرانی‌های افسار گسیخته و عدم کنترل قیمتها توسط نهادهای ناظر، از دولت خواست برای کنترل گرانی‌ها کار اساسی کند.

 

وی خطاب به رییس جمهور گفت: جناب آقای رییسی سال‌هاست همه ما و شما می‌دانیم که معیشت مردم و مشکلات اقتصادی موضوع اول کشور است، آسیب‌شناسی‌ها به خوبی انجام شده و اکنون زمان اقدام و عمل مناسب جهت مبارزه با  گرانی‌ها و مهار تورم است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ ارومی ضمن تقدیر از دستور قاطع رییس جمهور در لغو افزایش بدون مجوز خودروسازان، اظهارکرد: مردم چنین اقدامات انقلابی را می‌پسندند و انتظار دارند در مبارزه با همه گرانی‌ها شما و دولت شما اینگونه وارد میدان شوند.

 

امام جمعه اسالم با اشاره به در پیش بودن دور جدید مذاکرات هسته‌ای به بیان نکات مهمی پرداخت و افزود: مذاکرات باید نتیجه محور باشد وگرنه مذاکره برای مذاکره مانند کوبیدن آب در هاون است.

 

وی با بیان‌اینکه در روند مذاکرات باید مسائل اقتصادی را از مذاکرات جدا کرد و سرنوشت معیشت مردم را به مذاکرات گره نزد، خاطرنشان‌کرد: برای انجام مذاکرات باید با دست پر به میدان رفت و این جزء با توسعه فناوری هسته‌ای میسر نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی همچنین تغییر نگاه سیاسی و عدم اتکا به کشورهای غربی را نکته مهم دیگری دانست که در سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم مشهود است و توسعه روابط با شرق و عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای را مصداق بارز آن دانست و گفت: هر چقدر در مسائل مختلف اقتصادی و تجاری نیازمان را به غرب کمتر کنیم آنها خودشان به دنبال نتیجه بخش بودن مذاکرات خواهند بود.

 

امام جمعه اسالم از عموم شهروندانی که تاکنون نسبت به انجام واکسیناسیون واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند خواست جهت پیشگیری از اوج‌گیری مجدد این ویروس سریع‌تر به دریافت واکسن اقدام کنند.

کد خبر 1115343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha