وحدت ملی را در برابر دشمنان حفظ کنیم/ توجه به حق آبه کشاورزان اصفهان

آیت الله مهدوی در خطبه های نماز جمعه بر ضرورت حفظ وحدت ملی و انسجام مسلمانان در برابر دشمنان و دوری از تفرقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید ابوالحسن مهدوی« در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان به مناسبت ها و موضوعات سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید اسلام، حفظ وحدت و دوری از تفرقه است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: حفظ وحدت ملی و انسجام مسلمانان در برابر دشمنان و دوری از تفرقه لازم است و نباید در داخل کشور به عقاید همدیگر نباید توهین کنیم و یا بر اساس آن موجب نفاق بشویم.

 

وی خوش رویی و خوش اخلاقی نسبت به همدیگر را برای وحدت ملی مهم دانست و اذعان داشت: رفتار خوب با همدیگر موجب جذب افراد می شود و با استدلال و مهربانی با مخالفان خود صحبت کنیم.

آیت الله مهدوی به مشکلات اقتصادی و تورمی کشورمان اشاره کرد و اظهارداشت: با دستور رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو لغو شد ولی باید به صورت جدی با اخلالگران نظم اقتصادی جامعه بشود و نگذارند وضعیت معیشتی مردم به هم بخورد.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد داخلی تصریح کرد: امکانات و توان داخلی را برای رشد اقتصادی ور فع مشکلات مردم به کار بگیریم و وابسته به غرب نباشیم.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: رونق کار در حوزه هسته ای و افزایش رقم غنی سازی باعث افتخار کشور و نظام است که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

 

*توجه به حق آبه کشاورزان اصفهان

 

وی به اعتراضات کشاورزان و پیگیری مطالبات آنان اشاره کرد و اظهارداشت: حق و حقوق کشاورزان اصفهانی باید داده شود و در مدیریت واحد کشور وضع آب ساماندهی شود.

آیت الله مهدوی ادامه داد: کشاورزان اصفهان به دنبال تضیع حقوق دیگران نیستند و چیزی بیشتر از حق خود را نمی خواهند و به جای اینکه آب از اصفهان خارج و در دریا بریزد آن را به مصرف مردم برسانند.

 

وی پرداخت خسارت به کشاورزانی که امسال دچار مشکل شدند را نیز مورد تاکید قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت 25 آبانماه اشاره کرد و گفت: حماسه مردم اصفهان به یادها مانده است و همین فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی انقلاب و اقتدار نظام است.

 

کد خبر 1115344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha