سبک غلط غذایی بیماری ها را افزایش داده است/ ضرورت کمک به بیماران

عطاری گفت: سبک غلط غذایی و بی تحرکی در جامعه، بیماری ها را مثل ابتلا به دیابت افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدعلی عطاری» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به ابتلا مردم به بیماری های خاص مثل دیابت اشاره کرد و اظهارداشت: عوامل مختلفی مثل بی توجهی به ورزش، غذاهای ناسالم، چربی بالا، مصرف بالای شیرینی، عدم تحرک و ناملایمتی های روانی در گرفتاری به این بیماری ها نقش دارد.

 

رییس هیات مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان افزود: سبک غلط غذایی و بی تحرکی در جامعه، بیماری ها را مثل ابتلا به دیابت افزایش داده و باید اصلاح روش انجام شود.

وی مردم را به انجام فعالیت های ورزشی، استفاده از غذاهای سالم و دوری از ناآرامی های روانی مثل محیط پر استرس و پر اضطراب توصیه کرد تا شاهد سلامت و پیشگیری از بیماری ها باشیم.

 

عطاری با اشاره به اینکه به جای توسعه بیمارستان باید بر حوزه سلامت تاکید شود، یادآورشد: اگر رفتارهای صحیح زندگی و ورزش نهادینه شود بسیاری از این مشکلات رفع و نیازی به توسعه فضاهای درمانی نیستیم.

وی با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری ها فراگیر در استان اصفهان است، تصریح کرد: یک سوم افراد بالای 30 سال به این بیماری مبتلا و یا در معرض ابتلا هستند که تهدیدی علیه سلامت جامعه است.

 

رییس هیات مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان خاطرنشان کرد: این بیماری درمان پذیر نیست و انسولین تنها از پیشرفت بیشتر آن جلوگیری می کند پس باید پیشگیری کرد.

 

ضرورت کمک به بیماران

 

وی با اشاره به هزینه های بالایی که متوجه این بیماران است، گفت: جمعیت یک چهارمی مبتلایان به دیابت امکان خرید و بهره گیری از خدمات درمانی را ندارند.

عطاری بر ضرورت حفظ سلامتی و پیشگیری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به هزینه های بالای بیماری پیشگیری و تمرکز بر این حوزه الزام آور و باید برای آن تلاش کرد و پس از آن خیرین برای کمک به رفع نیازهای این قشر همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: خیریه دیابت اصفهان سعی در کمک به رفع نیاز بیماران آسیب پذیر بوده و خیرین در این خصوص همکاری می کنند ولی به حمایت بیشتری نیاز داریم.

کد خبر 1115353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha