مراجع، حریت علمی آموزش می دهند/سواستفاده و جسارت، محکوم است

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به حواشی ایجاد شده از دیدار آیت الله صافی گلپایگانی با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مراجع تقلید، حریت ونقد علمی را آموزش می دهند اما هرگونه سو استفاده و جسارت به نهاد مرجعیت محکوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، نمازگزاران را به مطالعات تاریخ پیشوایان دینی دعوت کرد و گفت: مناسبت های تاریخی فرصتی که برای افزایش حداقل اطلاعات عمومی یا تخصصی بهره بگیرید و نزدیکی به ائمه اطهار با شناخت بینش و معرفت و سیره اجتماعی و سیاسی صورت می گیرد و افزایش می یابد.
امام جمعه گلپايگان به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی و حاشیه های ایجاد شده پس از آن اشاره کرد و افزود: مرجعیت دینی و شیعی، قله نهاد دینی محسوب می شود و طلبه ها در حوزه علمیه به عنوان محقق، مدرس، مبلغ و پژوهشگر تربیت می شوند و با توجه به درجات و توفیقات علمی در تحصیل علم، آن را در خدمت تحقیق، ترویج و تحکیم نهاد دینی به کار می‌ برند.
وی با اشاره به جایگاه ویژه مراجع در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و نقش آفرینی موثر آنها به خصوص در رهبری انقلاب اسلامی، تاکید کرد: کسی نمی تواند به بهانه نقد، به خودش جرات جسارت و هتاکی به مراجع را بدهد و نهاد مرجعیت را تضعیف کند و چنین حرکتی محکم است.
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه مراجع تقلید حریت علمی و اشکال کردن در آن را آموزش می دهند، بیان کرد: نشاط علمی مراجع زمانی است که طلبه در تدریس اشکال وارد کند و بحث نماید اما نقد و ایراد خارج از چهارچوب علمی بدون آنکه به آن علم داشته باشید روا نیست و نقد سازنده و محترمانه در مباحث سیاسی، اجتماعی استقبال می شود ولی ساختار شکنی و تهمت زدن، درست نیست.
امام جمعه گلپايگان با تبیین اینکه مواضع آیت الله صافی گلپایگانی و خدمات ایشان در قبل و بعد از انقلاب شفاف و روشن و حامی امام و رهبری است، تصریح کرد: آیت الله صافی گلپایگانی از ارتباط  و تعامل عزتمندانه با دنیا سخن گفتند ولی بعضی آن را ارتباط با آمریکا و اسرائیل تفسیر کردند که برداشت نادرست به صورت عمد یا غیر عمد است زیرا مواضع صریح این مرجع گرانقدر در نفی سلطه آمریکا و مشکلات با آمریکا و اسرائیل روشن است.
وی به ورود و سواستفاده بعضی از فرصت طلبان و کسانی که پیش از این با مرجعیت مبارزه می کردند و اعتقاد به راهپیمایی علیه خدا و امام حسین(ع) دارند، از کلام آیت الله صافی انتقاد کرد و هرگونه سو استفاده و جسارت به نهاد مرجعیت و شخصیت آیت الله صافی گلپایگانی محکوم کرد.
حجت الاسلام کرامتی به اهتمام رئیس جمهور را برای معیشت مردم با توجه به آثار تورمی باقی‌مانده اشاره کرد و گفت: تلاش برای اصلاح ریل گذاری های غلط نیاز به زمان دارد اما رئیس جمهور مانع از افزایش قیمت خودرو و آثار تورمی پس از آن شدند.
امام جمعه گلپايگان خواستار مدیریت کالاهای استراتژیک از کارخانه های تولید کننده و حضور قوی دستگاه های ناظر مانند تعزیرات و اصناف برای مدیریت و توقف شرایط تورم زا با روحیه ای جهادی شد./

کد خبر 1115362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha