تردد در معابر شهرهای غرب مازندران روان است/بارش بیش از۴۲۰میلیمتر باران در رامسر

احمدی با بیان اینکه در رامسر بیش از ۴۲۰ ملیمتر باران و در شهرستان های عباس و نوشهر هم بالغ بر۳۰۰ملیمتر باران ثبت شده گفت: با کاهش بارندگی آبگرفتگی معابر روستاها و شهرهای غرب مازندران فروکش کرده و اکنون تردد در غرب استان روان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «علی اصغر احمدی» امروز(۲۱آبان) در جمع خبرنگاران پیرامون آبگرفتگی در معابر شهرستان های رامسر، نوشهر، تنکابن و عباس آباد و رانش در محورهای جواهر ده و جنت رود بار اظهار کرد: همان طور که توسط اداره کل مدیریت بحران استان مازندران و اداره کل هواشناسی استان پیش بینی بارش باران شدید در غرب مازندران شده بود، از صبح پنج شنبه وروزجمعه و هم اکنون هم بارندگی را در مازندران شاهدیم .

 

 

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با بیان اینکه در غرب مازندران شهر رامسر بیش از ۴۲۰ ملیمتر باران ثبت شده، افزود: در شهرستان های عباس و نوشهر هم بالغ بر۳۰۰ملیمتر باران ثبت شد که تقریبا بیش از ۵۰درصد کل میانگین بارش در استان مازندران در طول یکسال را شامل شده و منجر به این شده که آب رودخانه ها و همچنین انهار حجم این میزان بارندگی را نتوانند به خوبی دفع کنند و منجر به آبگرفتگی سطح معابر روستاها و بخشی از نوشهر، رامسر و تنکابن شود.

 

 

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات پیشگیرانه لازم و لایروبی رودخانه های منطقه شاهد کمترین خسارت در این بارندگی هستیم ،این در حالی است که در گذشته با بارندگی های کمتر خسارت های زیادی به بار می آمده است، اذعان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که از گذشته در حوزه پشگیرانه انجام داده بودیم با آمادگی توانستیم از خسارت هایی که در گذشته از همین میزان بارندگی به استان وارد می شده جلوگیری به عمل آید.

 

 

 احمدی از آبگرفتگی حیاط تعداد۵۰واحدمسکونی در غرب مازندران خبر داد و گفت: در بارش اخیر فقط حیاط منازل دچار آبگرفتگی شده و خوشبختانه خسارت عمده در بحث واحدهای مسکونی را نداشتیم.

 

 

وی ادامه داد: تردد در روستاها غرب مازندران و راه های ارتباطی همچنان برقرار است به جزء در محور جواهرده و محور جنت رودبار که رانش داشتیم مشکل خاصی پیش نیامد اکنون نیز با پاکسازی محورها  تردد در این محورها جریان دارد ولی نیاز به اقدامات بعدی همچون بازسازی محورها دارد که بعد از تامین اعتبار این اقدامات انجام می شود.

 

 

احمدی گفت: در شهرستان های نوشهر و تنکابن هم همکاران محترم، فرمانداران و دستگاه های اجرایی پای کار بودند و خوشبختانه ما در هیچ یک از شهرها و روستاهای غرب مازندران مشکل خاص و حاد تحت عنوان بروز سیل که بیان شده نداشتیم و در حد سیل نبوده و به علت حجم بالای بارندگی آن هم در مدت زمان کوتاه، شاهد آبگرفتگی بودیم که با کم شدن باران، آبگرفتگی ها فروکش کرده و شاهد تردد در معابر هستیم و مشکل خاص و حاد در مازندران نداریم.

 

کد خبر 1115373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha