لزوم توجه به دستورات قرآن در ابعاد اجتماعی

حجت الاسلام موسوی کیا گفت: علت اصلی بسیاری از مشکلاتی که امروزه در جوامع اسلامی و غیراسلامی صورت گرفته، عدم توجه به دستورات قرآن و عمل به آنها است.

«حجت الاسلام سید علی موسوی کیا» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: جامعه بشری همانگونه که در مسائل فردی به غذا، پوشاک و مسکن نیاز دارد که این نیاز اجتماعی آن محسوب می‌شود، در موارد جمعی و گروهی نیز به این موارد نیازمند است و در هر دو مورد نیاز به یک فرد هدایتگر داریم.

 

کارشناس مذهبی افزود: بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات، اجتماعي بودن انسان، بر اساس طرحي حکيمانه از سوی خداوند متعال، براي بازشناسی يکديگر، در متن آفرينش پي ريزي شده است که این مهم باعث می شود انسان ها بیشتر با یکدیگر ارتباط بگیرند.

 

وی با بیان اینکه قرآن بهترین راهکارها را برای موفقیت اجتماعی به عموم مردم پیشنهاد داده است اضافه کرد: علت اصلی بسیاری از مشکلات امروز در جوامع اسلامی و حتی غیراسلامی، عدم توجه به دستورات قرآن و عمل به آنها است.

 

حجت الاسلام موسوی کیا عنوان کرد: آموزه‌های اسلامی آداب معاشرت را در محورهایی همچون معاشرت با خانواده، خویشان، همسایگان، دوستان، زیردستان، مسلمانان و در نهایت غیرمسلمانان تبیین کرده و برای ارتباط گیری با هر گروه بایدها و نبایدهایی را مطرح کرده است.

 

وی تصریح کرد: سلامت جامعه و دستیابی به مردمانی رضایتمند، امیدوار، پرتلاش و آگاه جز با رعایت اصول ضروری اخلاق در روابط اجتماعی میسر نیست و این اصول اخلاقی پایدار را می توان در قرآن کریم بیابیم.

 

کد خبر 1115391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha