برگزاری جشنواره  قرآن کریم شهرستان جهرم

عزیزی نیا از برگزاری مسابقات قرآن در رشته های متنوع قرآنی و هنری به همت دارالقرآن بسیج در شهرستان جهرم خبر داد.

«حسن عزیزی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج و به همت دارالقرآن بسیج شهرستان جهرم، مسابقات قرآن کریم در رشته های متنوع قرآنی برگزار می شود.

 

مدیر دارالقرآن بسیج شهرستان جهرم به رشته های در نظر گرفته شده برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله این رشته ها، حفظ، مفاهیم و قرائت است.

 

وی همچنین به بخش ادبی و هنری مسابقات قرآن کریم شهرستان جهرم اشاره کرد و افزود: ‌خطاطی، شعر و نثر قرآنی از رشته های هنری این دوره از مسابقات است.

 

عزیزی نیا به جزییات رشته حفظ در این مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: جزء های یک،‌سه و پنج قرآن و همچنین حفظ سوره «حجرات»، این بخش از مسابقه را به خود اختصاص داده اند.

 

وی با اشاره به بخش های مفاهیم، عنوان کرد: سوره «حجرات» از تفسیر حجت الاسلام قرائتی منبع بخش مفاهیم در مسابقات قرآنی بسیج است.

 

مدیر دارالقرآن بسیج شهرستان جهرم به جزییات رشته های ادبی و هنر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در رشته خطاطی، نگارش آیات سوره مبارکه «نصر» در یک برگ با قطع A۳ در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین برای رشته نثر قرآنی حداقل ۱۰ سطر و شعر قرآنی نیز حداقل پنج بیت شعر اعلام شده است.

 

عزیزی نیا با اشاره به اینکه این مسابقات در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می شود، گفت: علاقمندان تا نجم آذر ماه فرصت دارند در این مسابقات نام نویسی کنند.

 

وی زمان برگزاری این جشنواره قرآنی را هفتم و هشتم آذر ماه برشمرد و بیان کرد:  نحوه ثبت نام فقط از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/NgiwocS امکان پذیر بوده و شرکت برای عموم آزاد است.

کد خبر 1115435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha