ثبت‌نام کتابفروشی‌های همدان در طرح پاییزه کتاب

احسانی از آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب خبر داد، و گفت: طرح پاییزه کتاب برای کتاب فروشان آغاز شده است که در این طرح کتاب های تالیفی با ۲۰ درصد و کتاب های ترجمه با ۱۵ درصد تخفیف، برای دوست داران کتاب به فروش می رسد.

«احمدرضا احسانی » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از پنجشنبه (بیستم آبان ماه ۱۴۰۰) همزمان با سراسر کشور در همدان آغاز شده است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه کتابفروشی‌های سراسر استان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح پاییزه کتاب 1400 اقدام کنند، افزود: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های پیشین توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، برای شرکت در «پاییزه کتاب 1400»  نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود، شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را ویرایش و کنترل کنند.

 

وی همچنین بیان داشت: طرح پاییزه کتاب نیز از 20 تا 23 آبان ماه جاری برای کتاب فروشان آغاز شده است؛ در این طرح کتاب های تالیفی با 20 درصد و کتاب های ترجمه با 15 درصد تخفیف، برای دوست داران کتاب به فروش خواهد رسید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان مهمترین هدف از اجرای طرح های فصلی فروش کتاب را افزایش مصرف کالاهای فرهنگی اعلام کرد و گفت: این طرح به عنوان یک پدیده‌ فرهنگی، تولیدات عرصه‌ کتاب را در دسترس علاقه مندان قرار می‌دهد و باعث ارتقای شاخص مطالعه در جامعه می‌شود.

 

احسانی افزود: در این طرح علاقه‌مندان می توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و منابع  دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح خریداری کنند.

 

وی گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب در انس بیشتر اقشار مختلف مردم با کتاب و ترغیب و تشویق برای مطالعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

احسانی خاطرنشان کرد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح بوده و کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند مشمول طرح نمی‌شوند.


بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1115453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha