اصحاب رسانه باید مظهر وحدت در جامعه باشند

حجت الاسلام رحیمی گفت: اصحاب رسانه باید مظهر وحدت در جامعه باشند؛ تریبون نماز جمعه رسانه و امام جمعه هم یک خبرنگار است چرا که مشکلات جامعه و مردم در این پایگاه وحدت آفرین مردمی بیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در نشت صمیمانه با اصحاب رسانه ساوه ضمن تقدیر از تلاش ها و همراهی و همدلی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افراد جامعه گفت: بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است و مفهوم آن این است که آن چیزی که دیدید را باور کنید و آن چیزی که شنیدید باور نکنید تا بتوانید با واقعیت بینی به بیان واقعیات بپردازید.

 

امام جمعه شهرستان ساوه افزود: خبرنگاری حرفه انبیای الهی است،چرا که انبیاء پیام آور و خبررسان هستند و  از وحی خبر می‌آورند و خبرنگاران صادق و واقع بین نیز شغل انبیای الهی را دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید مظهر وحدت در جامعه باشند، ادامه داد: تریبون نماز جمعه رسانه و امام جمعه هم یک خبرنگار است چرا که مشکلات جامعه و مردم در این پایگاه وحدت آفرین مردمی بیان می‌شود.

 

این مقام مسئول خواستار تزریق روحیه امیدآفرینی در جامعه شد و افزود: نباید با انتشار اخبار نادرست و تنش زا فضای یاس و ناامیدی را به جامعه القا کرد بلکه در عین انعکاس مشکلات و مطالبات مردم باید با انتشار اخبار امیدآفرین بستر توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کرد.

 

حجت‌الاسلام رحیمی با تاکید بر پرهیز از انتشار اخبار نادرست و کذب، گفت: خبرنگاران باید روشن آفرین راه باشند تا مردم بتوانند در پرتو انوار واژه‌های صحیح خبری راهی فردای بهتر شوند.

 

وی بیان کرد: خبرنگاران باید فارغ از گرایش سیاسی به دنبال تقویت وحدت و انسجام ملی بوده و به دنبال حق‌گویی و حقیقت جویی با شناسایی دردهای جامعه بوده و برای درمان آن فعالیت رسانه‌ای کنند.

 

حجت‌الاسلام عباس دانشی در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان ساوه که با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: در شهرستان ساوه ۱۱ چاپخانه صنعتی، ۳۲ چاپخانه دیجیتال، ۳۰ کانون آگهی تبلیغاتی، هفت انتشارات، ۱۷ موسسه فرهنگی و هنری، هفت موسسه قرآنی، ۱۶ نشریه که تنها پنج نشریه فعال است و سه دفتر نمایندگی روزنامه سراسری، پنج خبرگزاری، پنج پایگاه خبری و هشت انجمن فرهنگی هنری وجود دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بر حمایت از اهالی فرهنگ و هنر از طریق جایگاه نماز جمعه تاکید کرد و افزود: پس از آموزه‌های حیانی، هنر موثرترین عاملی است که بر انسان تاثیر می‌گذارد.

 

وی بیان کرد: جامعه رسانه‌ای ساوه نجیب و توانمند بوده و در سالهای گذشته هیچ نیازی به تذکر نبوده است و هیچ رسانه‌ای تعطیل یا به دادگاه کشیده نشده است.

 

حجت الاسلام دانشی در ادامه به پیگیری مشکل بیمه خبرنگاران و نیز راه‌اندازی خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی در ساوه و زرندیه تاکید کرد و افزود: اگر مانعی برای راه اندازی خانه مطبوعات در ساوه نباشد قطعا با طی تشریفات قانون بستر فعالیت این تشکل مطبوعاتی را در ساوه و زرندیه مستقلا از مرکز استان فراهم خواهیم کرد.

 

در ادامه این دیدار، حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: خبرنگاران همواره در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تلاش می کنند.

 

وی خبرنگاری را شغلی پر مخاطره دانست و بیان کرد: خبرنگاران با تلاش خود در راستای اطلاع راسانی چشم بینا و گوش شنوای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

 

در این جلسه، حکم انتصاب حجت‌الاسلام جعفر رحیمی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه صادره از سوی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی قرائت و ابلاغ شد.

کد خبر 1115470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha